søndag den 18. januar 2009

Køkkenkaos

Bageriet går stille og roligt derud af, køkkenet er kaos, men sån er det når man pludseligt vil bage både det ene og det andet..
Jeg bager som oftest brød efter en opskrift, de sidste par gange har opskriften sagt der bliver til 2 brød, men jeg får kun til 1- eller 2 store boller! Jeg ved ikke hvad jeg gør forkert...
Det samme er resultatet af dagens nye udskejlse, landbrød med kerner. Dejen hæver, bliver luftig og lækker, men ikke stor nok til 2 brød.. jeg ælter.. jeg lader hæve, hæve og hæve... Men der er stadig kun 1 brød nede i skålen...
Tror aldrig jeg bliver den bedste brød-bager, kagerne er min stærkeste side:)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hm, måske er opskriften bare på to små brød? ;) Eller også har du dræbt gæren med for varm vand eller noget?

Beats me.. jeg er heller ingen haj til bagning. Men til gengæld er jeg heller ikke så kritisk overfor resultaterne. Bare det er hjemmelavet og varmt fra ovnen, er det meste et hit hos mig! :D

MissMuffin sagde ...

Jamen, der er jo billeder! Af 2 store flotte brød...
Brødene er også blevet både pæne og lækre hver gang, så jeg hænger mig heller ikke så meget i det, men man undres:)