søndag den 24. november 2013

Inspiration til julebageri

Nu er det snart ved at være tid for julebageriet og generelt bare juleriet.
Igennem praktikken har jeg været i gang med juleriet i flere uger, men nu er det juleriet herhjemme der skal planlægges. Der skal måske også lidt mere planlægning til i år, for vi skal holde jul i Olivia.
Her er de småkager, der næsten med 100% sikkerhed ender i kagedåserne herhjemme- hvertfald kaneljulekiksene og vaniljekransene:)
Der skal også være plads til et par nye slags:)
 
Hvad skal I bage i år?

7 kommentarer:

Elin Støttrup sagde ...

Svigermors brunkager, honningkager, pebernødder og daimsmåkager. Daimkagerne er de eneste, jeg plejer at bage, så er lidt spændt på det.

Charlotte Kjeldgaard sagde ...

Herhjemme skal der bages Meyers honninghjerter, brunkager, vanilljekranse, figurkager pyntet med glasur og klejner.

Kardemommefrøen sagde ...

Jeg satser på i hvert fald at skulle bage, pebernødder og honningkage af fordejen jeg har liggende.
Så må jeg se hvad lyst og inspirationen bringer af andre ting.

Lena

loppemor sagde ...

ja jeg skal bage dine lækker Kaneljulekiks uha de lækker :) og hvad mere der skal bages ved je ikke helt i nu :)

Linda // mitlivskogebog.com sagde ...

Jeg skal have bagt rigtig gammeldags vaniljekranse a la dem man får i Den Gamle By.... og så kommer jeg nok ikke uden om nogle pebernødder med ungerne (host host, for de insisterer jo ;). Derudover skal jeg se, om jeg kan finde på nogle lidt sundere alternativer uden sukker også, da vores yngste datter ikke så godt tåler det pga. børnegigt.

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

Vaniljekranse i massevis på min elskede Assistent :) Muhahaha!!

A + K = ♥ sagde ...

Jeg bager ikke, men min søde mor bager altid Håkonskager (som du her kalder marcipanspecier), som jeg får lov at smage. Det er ikke meget, men helt okay, da de er den eneste slags småkager jeg kan lide (:

- Kit