fredag den 1. juli 2011

Vasen


Alle fra Frederikshavn og omegn kender Naturbruget Vasen.
Her kan der hele sommeren graves kartofler, plukkes jordbær, ærter og hindbær, indkøbes friske grøntsager i gårdbutikken og nydes en stund i cafeen.
Tilmed ligger Vasen placeret i den rene Morten Korch-idyl lige uden for Kvissel.
Masser af grønne marker og fuglefløjt og køreture af smalle veje.
Jeg elsker vasen! Der er intet sted, hvor jordbærrene smager så godt:)
Lotte og mig var et smut forbi idag efter jordbær, for det må jeg bar have med hjem når jeg er på de kanter.
Sidste gang fik vi af sorten "Honeyeye", men Lottes favorit er helt klart den søde "Polka", som vi kunne købe med hjem idag. Uhm..
 I Gårdbutikken kunne der idag købes jordbær, gulerødder, rødbeder, blomkål, dild, persille, kartofler, glaskål, spidskål, broccoli og en lille sommerbuket.
I butikken kan der også købes små lækkrier som saft og marmelade.
Hvis man er frisk er der åbent for selvpluk:)
Udover Vasen var vi også lige et lille smut i Frederikshavn City, hvor Emma blev forkælet med lækkerier fra KJdogfood, som er den bedste hundebutik ever. De har så meget og til meget rimelige priser!
Vi spiste også en lækker frokost på min gamle arbejdsplads California, men dengang lavede de græsk mad og hed Akropolis:)

9 kommentarer:

Stina sagde ...

Ej nej nej, hvor ser det bare hyggeligt ud! Jeg er helt færdig over sådan nogle søde "butikker"!
Dem er der desværre ikke nogle af hvor jeg bor:)

MissMuffin sagde ...

Stina, der er langt ude på landet, men super hyggeligt:)

Kirsten sagde ...

Hold da lige op ;-) det oser jo af hygge - kan godt forstå du elsker at komme der ;-)

Tante Sød..og den sure øko-citron... sagde ...

øj, der ville jeg komme tit! Det ser skønt ud .... og lyder skønt....

MissMuffin sagde ...

Kirsten, der er så hyggeligt og idyllisk:)

Tante Sød, de lokale valfarter også dertil hver dag, så det er populært!

Piskeriset sagde ...

Skønt sted! Der kunne jeg også bruge lang tid - og penge :-D

Jeg håber på at komme på torvet i dag, selvom vejret er alt andet end inspirerende...

MissMuffin sagde ...

Piskeriset, jeg har været på torvet.
Og som du siger, det var ikke super inspirerende!
Vasen er super hyggelig, en rigtig lille oase:)

Helle sagde ...

Jeg var der sidste år, og der er rigtig hyggeligt. Meeen det er også lidt dyrt :-)

MissMuffin sagde ...

Helle, det er det nok lidt ja- men er alt ikke efterhånden det?
Jeg synes, at især jordbær har fået et ordenligt hak op ad!