søndag den 9. oktober 2011

Morgenmadsmuffins

Da Kristine den anden dag bagte de her morgenmadsmuffins, så måtte jeg også bare prøve, for nogle gange kører jeg lidt træt i smoothies og havregrød.
De er super nemme at lave og smager dejligt af banan. De er mere kompakte end en almindelig muffin, så de minder meget om en sund bolle.
Perfekte til morgenmad og som en lille snack på madpakken:)
Jeg spiste dem til morgenmad med frikspresset æble-appelsin-gulerodsjuice, vindruer, blødkogt æg og yoghurt med passionfrugt og knas. Lækkert!
Jeg lavede halv portion af Kristines opskrift, brugte mindre sukker og brugte det mel, som jeg nu lige havde ved hånden. Næste gang vil jeg nok udbløde rugkernerne lidt først, for jeg synes de er lige hårde nok.

Morgenmadsmuffins(6 stk.)
2 små bananer
1 æg
1/2 dl. sukker
1/4 dl. olie
½ spsk. honning
1 tsk. bagepulver
100 g. hvedemel
25 g. grahamsspeltmel
50 g. havregryn
1/4 dl. rugkerner

Mos bananerne og bland med sukker, æg, honning og olie.
Rør herefter mel, bagepulver, havregryn og rugkerner i.
Dejen skal være tyk og klistret.
Smør nogle silikoneforme eller en muffinplade rigtig godt og fordel dejen heri.
Glat overfladen og drys evt. med lidt havregryn.
Bages 15 min. ved 200 grader.
Når de er kølet en smule af vendes de ud på en bagerist og afkøles helt- men de smager nu bedst lune:)

5 kommentarer:

Louise sagde ...

Det ser godt nok hyggeligt ud! Og jeg er helt vild med dit æggebæer, og selvfølgelig ogsp Grene-skålen ;-)

http://theglitteronmymind.blogspot.com/

MissMuffin sagde ...

Louise, æggebægeret er fra Greengate og fåes i alverdens skønne farver og mønstre:)

Dorte sagde ...

Ser sundt ud;) Og hyggeligt..... gid jeg kunne spise sådan noget morgenmad! Jeg er ikke så god til morgenmad, højst et stk. flat knækbrød!

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Uhm... de ser lækre ud.
Tak for opskriften.

Ha´en dejlig Søndag.

Knus Susi

MissMuffin sagde ...

Dorte, jeg elsker min morgenmad:)
Er som regle rigtig sulten om morgenen, så der skal en god portion til at holde mig mæt..

Susi, velbeomme:)