lørdag den 12. februar 2011

Brunch på Cafeministeriet

Planen var egentligt at prøve et andet sted end Cafeministeriet, hvor vi ellers altid kommer, men de åbnede først noget senere og vi var sultne!
Så vi var heldige lige at få det sidste bord på Cafeministeriet, for de har altid fuld hus til brunch om lørdagen.
Æg, bacon, virkeligt lækre og krydrede pølser, bagt tomat, lækker ost, skinke, wrap med røget laks, lidt grønt, blodappelsin og melon, en lille muffin, yoghurt med solbær og granola og hjemmebagt rugbrød og franskbrød. Virkeligt lækkert, men jeg levnede nu wrap'en med laks, for den smagte mig ikke.
Den største grund til, at vi ofte kommer på Cafeministeriet er pga. kvaliteten af deres mad. De bager selv det lækreste brød(vi købte også et med hjem for kun 15 kr.), laver selv mueslien, de bager selv alt det søde bagværk, pølserne er fra en god slagter, frugt og grønt afstemmes som regel efter årstiderne og der er altid noget sjovt eller anderledes ved anretningen elller ingredienserne.
Idag var det granolaen der overraskede mig, for der var pop-sukker i, så efter den første mundfuld så jeg vidst noget sjov ud i hovedet:)
Jeg skal li ha lært at udtale osten navn rigtig- Tallegio - og så skal jeg til ostemanden efter sån et stykke, for det er virkeligt en god ost!

Bagefter var vi på torvet.
Uh, hvor er der frygteligt koldt ude idag!
Blomstermanden kunne også kun byde på tulipaner og hyacinther, så der røg sprøde, lyserøde tulipaner med hjem.
Jeg synes bare aldrig, at de holder så længe, men flotte er de.
Der blev også købt kartofler, jordskokker, appelsiner og fiskefars med laks med hjem.
Jeg tror, at Kristian synes det er lidt pinligt at være på torvet med mig, for jeg bliver ofte genkendt på de forskellige stande, fordi jeg handler der så tit og har gjort det i mange år.
Jeg synes kun det er dejligt, for så er de oftest til at handle lidt med, haha:)

12 kommentarer:

Louise Skovhus sagde ...

Hehe dejligt med sager fra torvet!
Jeg bliver også genkendt dernede og kan navnet på min grøntsags/frugt-pusher - det er vist et tegn på, jeg har været trofast kunde i en del år;)
Mht tulipaner har jeg lært et smart trick af blomstermanden på torvet - når du kommer hjem, klipper du lidt af, sætter dem i vand ude i køkkenet (eller et rum, hvor det ikke er så varmt). Her skal de stå - i papiret (!) - i min. 2 timer før de pakkes ud og placeres i fx. stuen..
Det har virket for mine mht. holdbarhed :) Døjede tidligere med, at de begyndte at hænge efter et døgns tid. Fik så forklaret, at det er fordi, man tager dem fra kulden direkte ind i varmen..
Mht. Caféministeriet har jeg været skuffet over kvaliteten dernede de sidste par gange, men de må vist få en chance mere:)
Tak for en hyggelig blog, som jeg trofast læser :)
-Louise

Anonym sagde ...

Det lyder til at I har haft en rigtig hyggelig formiddag/middag.
Husker du at stille tulipanerne koldt
om nattet? Mine de sidste havde jeg mindst 3 uger.
ha en go weekend
kh Anni

MissMuffin sagde ...

Louise, jeg er ikke på navn endnu, det kræver vidst lidt flere år dernede, haha.
Jeg køber faktisk næsten altid lidt ved alle boderne, selvom jeg da også har en favorit- jeg vil bar gerne at de alle sammen bliver ved med at komme:)
Jeg har fået samme tricks af blomstermanden på torvet en dag jeg brokkede mig over, at der kun var tulipaner.
Det hjælper helt sikkert på det, for jeg har også oplevet, at de allerede dagen efter hænger.
Ærgeligt med Cafeministeriet, måske de skal have en ny chance. Nu spiser vi ikke så meget ude, men jeg synes heller ikke man skal ha været der så mange gange før vi bliver lidt trætte af det- men deres brunch er altid et hit!
Dejligt med en Aalborg(?)-læser mere:)

Anni, rigtig hyggelig!
Blev helt overvældet af træthed da jeg kom hjem, så jeg fik også lige en skraber.
Problemet er lidt, at vi bor så småt, at der ikke er nogle kølige steder at stille dem om natten:(
Flot de holdte 3 uger, så er de bestemt pengene værd!!

Karin Grøn sagde ...

Det lyder hyggeligt og du har ret- der er bidende koldt i dag. Vi er lige kommet hjem fra en tur ved Sømosen i Storskoven og vi skøjtede rundt på et tykt ispanser ligesom Sømosen var en stor isklump, hvad der ikke gjorde den varmere- men smukt var det på solsiden med glitter i isen og klar blå himmel.
Tulipaner skal du skære 2-3 cm af når du kommer hjem og sætte dem koldt i posen osv i et par timer. Derefter kan du så skære dem skråt og sætte dem i vaser og så skal de ud hver nat og stå så koldt som muligt. Tulipaner vokser i vasen op til 5-6 cm før de er færdige så det kan være en fordel at klippe af dem hen ad vejen. Jeg får mine til at holde ca 1 uge. Det er iøvrigt aldrig pinligt at blive genkendt og slet ikke hvis det kan medføre en god handel-- så langt kommer vi jo heller ikke fra Hjallerup- vel!!

Karin Grøn sagde ...

Glemte jeg at sige at tulipanerne skal have frisk koldt vand hver dag? Ellers har jeg sagt det nu. God for nøjelse med dem.

MissMuffin sagde ...

Karin, ud kan de ikke komme, for vi bor jo i lejlighed og så er der nok ikke mange tulipaner næste dag:)
Jeg skifter vandet hver dag, ligesom med almindelige buketter, for så holder de også altid bedre..

Kirsten sagde ...

Uhm - det lyder ellers hyggeligt, det I fik til Jeres brunch... kommer næsten heller aldrig ud ;-) synes det er dyrt. Men er kvaliteten i top, giver jeg gerne pengene de få gange det sker.

Har været på, mener det hedder "Under uret" i Svendborg et par gange... det er et yderst lækkert sted. Fik brunch de to gange vi har været der, om sommeren. Lækkert, lækkert... ;-)

MissMuffin sagde ...

Kirsten, vi går heller ikke så tit ud at spiser.
Tænker jeg er afsted en gang om måneden og det er rigeligt for mig. Og så henter vi nok mad ude 1-2 gange om måneden også, for vi elsker pizza fra vores ynglings-pizzaria Azzurra..
Brunch er som regel det der trækker mest herhjemme når vi skal ud at spise...

Den positive vejleder sagde ...

Åååh, hvor lyder det som den dejligste lørdag, Miss M. Og den brunch dér - mmmhmmmmm! Sådan én kan man godt savne hernede indimellem, selvom de nu har ganske gode kurdiske brunch/morgenmadssteder... meeen, en god dansk brunch er nu svær at hamle op med!

MissMuffin sagde ...

Eva, hvad består en kurdisk brunch af? Sikkert de der små krydrede pølser af oksekød, nu kan jeg selvfølgeligt ikke huske hvad de hedder.
Jeg elsker også brunch, heller det end at være ude at spise aftensmad:)

Unknown sagde ...

Kommer der også indimellem, synes bare man skal vente længe på maden. Har du prøvet "mundgodt" ?
:-)

MissMuffin sagde ...

Det lille køkken, jeg synes ikke at ventetiden på maden plejer at være lang?
Jeg har hørt navnet før, men hvor ligger det henne?
Jeg har lavet en aftale med en veninde om, at vi i fremtiden skal prøve at gå ud at spise 1 gang om måneden og helst prøve nogle andre cafeer, som vi ikke kender. Det er altid de samme 2-3 stykker vi kommer på..