onsdag den 9. februar 2011

Forårsdrømme...

 

Selvom det vidt er lidt tidligt, så er jeg begyndt at drømme og forår og kolonihave..
Det er ikke mange blomster vi har derude, et par klematis og nogle lavendler.
Det er ikke meget på vore store grund og i år skal der gøres noget ved det!
Især bedet omkring terassen, hvor vi jo er mest skal plantes til i år, ligesom der skal noget i krukkerne.
Det bliver selvfølgeligt noget romantisk noget med hvide, lyserøde og lilla farver.
Jeg tænker lidt, at det bliver ærteblomster, en duftende klatrerose, brudeslør, harehaler og måske sån en rosenslynge som på nederste billeder. Godt med jordbærplanter og krydderurter imellem.
Jeg har kigget lidt på nettet, men vil man bar ha et par poser frø, så koster portoen faktisk mere end selve frøene!
Nogen, der kan anbefale nogle gode hjemmesider med lav porto?

I drivhuset skal der vidst bare være et par tomater og en agurk, for der var jo ikke særligt stor succes sidste år:(

8 kommentarer:

Sandra. sagde ...

http://plantetorvet.dk/

der findes mange sider på nettet, og ja det koster desværre noget i porto. Men ovenstående side leverer i øjeblikket gratis på frø.

Ellers kig i supermarkederne i øjeblikket. Jeg har selv lige købt frø i Netto til gode og billige priser. Mener det er fra 2 kr. og op til 8 kr.
Fx studenternelliker, Lathyrus, solsikker, forskellige krydderurter, brudeslør, kornblomster osv...

tjek også denne side, en blog/hjemmeside hvor Stig sender gratis frø. flere spændende slags.
http://www.haverogplanter.com/

Håber ovenstående kan hjælpe dig lidt :)

God fornøjelse.

Piskeriset sagde ...

Jeg har kun prøvet Camilla Plums fuglebjerggaard.dk og der kan jeg ikke huske portoen. Til gengæld var jeg ret tilfreds med de produkter, jeg modtog, og jeg går pt. og pønser på, hvad jeg skal købe i år :-)

Tante Grøn sagde ...

Jeg er helt klart med på forårsdrømmene:) Går så småt og planlægger hva der skal i haven og køkkenhaven.

Glæder mig til at høre mere om hvad du finder frem til:)

Tante Grøn sagde ...

Forresten er der en side der hedder http://www.lavprisfroe.dk/ der koster portoen 12 kr. Jeg synes ikke det er så galt, men jeg kender ikke til kvaliteten af frøene

MissMuffin sagde ...

Sandra, jeg prøver at kigge.
Synes bar at 60-70 kr. er ret syrt hvis man bar vil bestille 2-3 poser:)
Lidt bliver også købt i supermarkederne, men jeg kan godt li nettets udvalg, for der er der ofte flere farvenuancer ogf sjældne sorter.
Tak for tippet!

Piskeris, hun har også et flot sortiment!
Vi købte tomatfrø derfra sidste år og Pap havde stor succes med de fleste af slagsen..

Tantegrøn, 12 kr. er iordne med mig:)
Der prøver jeg da lige at kigge:)
Jeg gider ikke mere vinter, jeg vil hellere ud og gå i bare tæer i kolonihaven..

Lone sagde ...

Det er nogle yndige blomster, du har tænkt dig at så omkring og på terrassen. Rosenslynge kendte jeg ikke. Den ser rigtig smuk ud med de hjerteformede blade. Den skal jeg have kigget nærmere på.

Hvorfor tager du ikke bare ud på et gartneri og oser? Det er bare så hyggeligt, - og de har også frø i poser.

Nu begynder jeg også at drømme :-)

MissMuffin sagde ...

Lone, jeg synes også den er rigtig smuk- frø kan fåes hos Isabella Smith..
Vi skal helt sikkert også på gartneri eller i plantecenter- jeg er bar blevet så stor fan af online-shopping- det er så nemt og bekvemt:)

Stine sagde ...

Jeg er helt vildt misundelig på at I har en kolonihave - selvom jeg nu er i tvivl om jeg ville få den brugt ligeså meget, som I vist gør... :)