tirsdag den 1. februar 2011

Det er mig eller hunden..

Ja, det er nok min egen skyld. Emma er meget forkælet og har udviklet en sand række af rigtig dårlige vaner:
  • Hun sidder og siger lyde foran sofaen eller stolen, hvis hun vil derop- også selvom jeg er i et andet rum eller vi sover! Hun kan faktisk godt selv hoppe op.
  • Lige pludseligt og helt umotiveret kan hun rejse sig og gå ud til skuffen med slikker og så starte sirenen.
  • Jeg kan ikke rejse mig fra bordet, når vi spiser, for Emma mener, at hun så skal ha mad med det samme og det kan kun gå for langsomt. Hun stopper ikke med at gø før tallerkenen står på gulvet.
  • Det nyeste er, at hun godt kan finde på at rejse sig ved sofabordet for at kigge om der skulle være noget spændende.
  • Hendes livretter må være ostepops, pommes frites og morgenkager fra bageren:)
  • Så snart jeg kommer hjem insisterer hun på vi skal ud at gå. Hun hyler indtil jeg går ud til døren og det er ret belastende hvis jeg skal nå at tisse.
  • Så snart hun opdager at vi skærer ost, så flyver hun ud og forlanger at få et stykke.
  • Hver gang hun har spist skal hun ind og over-snotte, nyse og tørre næse af i gulvtæpperne.
  • Vil hun kæles for sidder hun gerne og nedstirrer Kristian længe og intenst, mens hun prøver at komme endnu tættere på.
  • Spiser vi i sofaen (vores dårlige vane), så mener hun helt bestemt, at det skal deles med hende.
  • Ordet "dygtig" er forbudt herhjemme, for Emma tror altid det er hende og så skal man da ha en belønning.
  • Slår hun en fis, så kan man være sikker på, at hun rejser sig og går- ret afslørende.
  • Hun snorker, snøfter og smasker, så det er til at blive skør af- især når vi sover.
Jaa, hun er Dronningen af Østergade:)

14 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Hehehe! Og jeg går ud fra, at det er endnu sværere ikke at være mere eftergivende, nu hun har lidt år på bagen? :-)

Garn, hund & kat sagde ...

Ræk en pekingeser en lille finger ....

De skal behandles med kærlighed og respekt. Og så er de top nice gode leder af en husholdning hvis man ikke selv er bedre end dem *G*

Virker til Emma har jer lige hvor hun ønsker og ej lider af alzheimer;-)

Miss A sagde ...

Som selv værende hundeejer, så vil jeg sige, at I skal passe på med at give Emma alt muligt, som ikke er hundemad - de kan faktisk ikke tåle det.

Min lille hund kom på intensiv afdelingen på dyrehospitalet, da en veninde af min af venlighed havde givet hende friture kylling og chokolade. Min hund var bogstaveligtalt ved at dø - og jeg endte også med at komme af med en masse penge.

Så af kærlighed til de kære vapser, så pas på med, hvad du giver hende.

Og hvis du vil lære hende nye vaner, så handler det om at være konsekvent (både dig og Jonas). Emma skal have det samme at vide hver gang, og I skal mene det - ellers lærer hund det aldrig.

Men selvfølgelig kan man altid lære en gammel hund nye tricks :)

Anonym sagde ...

*LOL*

Det er altså ret sjovt læsning det her :-)

Jeg kan se noget af vores prinsesse i hende, som helt klart også har fået tiltusket sig nogle vaner (og det er i hvert fald ikke fordi vi har været for eftergivende *host* *host*)

Men altså, dyr skal jo behandles godt, ikk? ;-)

Mange hilsner
Birthe

Godte sagde ...

Hahahaha.. I har lært hende godt op! :-D

Måske skal I overveje teknikkerne inden der kommer børn? ;-D

carla sagde ...

Hahahaha hvor er det skønt med sådan en lille prinsesse. Og dejligt at høre, at det ikke kun er mig, der bliver kostet rundt af en firbenet pelsraket!

Maiken sagde ...

hi hi, skøn læsning! Emma er da bare for skøn...frationc

MissMuffin sagde ...

Piskeris, det er rigtig svært når hun sidder der med hendes sjove fjæs, så bliver man lidt blød:)

Garn, hund & kat, du har ret!
Der skal ikke meget til før en pekingeser overtager herredømmet i det lille hjem:)
Heldigvis er hun nu også ret lydig, så bliver der sagt nej/stop, så retter hun sig også herefter (med en meget fornærmet attitude):)
Man kan da mærke hun er ved at være gammel, men nogle ting glemmer hun altså ikke:)

Miss A, chokolade er ligesom også giftigt for hunde, så det er klart nok, at Cleo ikke kunne tåle det!
Emma har er efterhånden 12 år og jeg har haft hende med hjemme fra.
Emma har li fra hun var hvalp været vandt til at få menneskemad oveni hendes foder, for ellers vil hun ikke rigtig spise og holder ikke vægten.
Hun får i perioder også hvalpefoder for at få fedt nok og vores dyrelæge synes det er ganske fint at hun får lidt oveni hendes hundepiller, for at holde vægten.
Jeg har masser af erfaring med hunde, for jeg er vokset op med hund og min mor har kennel, så jeg kunne sagtens vænne hende fra det her hvis det var et problem- en pekingeser er bar en sjov og skør skødehund og det er fint med dårlige vaner til en hvis grænse, for hun har også mange gode vaner..

Birthe, det er jo i bund og grund oss mennesker der giver vores dyr de skøre vaner og jeg ved også godt, at Emma er frygteligt forkælet, men hun er jo vores lille "baby" herhjemme:)

Godte, hun lærer sig selv mange sjove ting:)
De skal vidst ikke børn ind i vores liv, så mon ikke at det går:)

Michelle sagde ...

hihi hun lyder som en rigtig charmetrod - :P
Men kender det godt - min kat Freja som ikke engang er et år er hvert fald også en lille diva der er begyndt at få dårlige vaner- :P og jeg kan vist kun give mig selv skylden :D

Miss A sagde ...

Det var slet ikke ment som kritik. Jeg er ked af, hvis u forstod det sådan.

Jeg kunne ikke vide, at din hund har brug for de ekstra kalorier. For så er det jo selvfølgelig vigtigt, at hun får, hvad hun skal have.

Jeg ved godt, at chokolade er gift for hunde, men det vidste min veninde ikke, da hun passede min hund. Så ja, det var en meget ubehagelig oplevelse for os alle tre.

MissMuffin sagde ...

Maiken, hun er en rigtig lille diva:)

Chellis, katte er også uimodståelige, de er jo de fødste divaer!

Miss A, det lød bar en lille smule belærende, nu hvor indlægget er ganske useriøst og for sjov..
Bliv til grin næste gang nogen passer Cleo og lav en laaaang liste, så undgår man den slags- men ikke at de griner af dig:)
Emma får også medicin, men kun når hun har behov, så der er altid masser af piller og lister med hende når hun bliver passet sammen med lister over hvad hun må få at spise(og en madpakke:)

Miss A sagde ...

Hehe, det vil jeg huske - tak!

Det er jo også charmerende, at hunde (og katte) har deres egen personlighed, og bl.a. derfor vi elsker dem. Cleo og jeg har da også vores aftaler om, hvordan tingene skal være.

Jeg tolkede, at du efterspurgte godt råd, men jeg beklager misforståelsen. Jeg synes, det lyder som om, at det er en super charmerende prinsesse, du har. Og hun ser jo også sådan ud på billederne :)

Liv sagde ...

I det mindste har hun ikke ædt et helt værelse m. tapet og trægulv ;)

MissMuffin sagde ...

Haha Liv, det ville nu også tage hende flere dage med de små tænder:)
Heldigvis har hun aldrig ødelagt noget!