fredag den 25. februar 2011

Entrecote med kartoffelmos, saute af svampe og majs og varm kryddersmør

Kristian elsker jo bøf, så det skulle vi have idag for at fejre, at der nu er weekend:)
Kartoffelmos er en anden livret, ligesom majs og svampe faktisk også er noget, han efterhånden gerne spiser.
Inspirationen er hentet fra "MAD til mange" af Camilla Zarah Lawkes, men jeg fik lavet rigtig meget om undervejs, så resultatet blev lidt anderledes, men rigtig godt:)
Efter jeg har været syg har min appetit været temmeligt sløv, så jeg måtte også levne halvdelen af min portion:(
Nu må vi se, om jeg kan klemme en stor, fed fastelavnsbolle ned når vi skal se Xfactor om ikke så længe:)

Entrecote med kartoffelmos, saute af svampe og majs og varm kryddersmør
Saute:
250 g. champignon eller andre svampe, i skiver
1½ dl. majs
15 g. smør
salt, peber

Kryddersmør:
40 g. smør
½ bdt. persille, hakket
1 stort fed hvidløg, presset

Tilbehør:
2 gode entrecotes
Kartoffelmos

Smelt smørret på en stor pande.
Rist svampe og majs i smørret til de er gyldne.
Krydr med salt og peber.
Kom det hele op i en skål og hold det varmt.
Smelt smørret til kryddersaucen på samme pande.
Svits persille o hvidløg deri et øjeblik og server med det samme.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Lyder som en super, lækker fredags menu :-)

Mange hilsner
Birthe

MissMuffin sagde ...

Det var det også Birthe- Kristian var hvertfald ret tilfreds:)

Camilla sagde ...

Ih, jeg ville være blevet en meget populær kvinde hvis jeg havde serveredet det herhjemme :o) Dog er jeg lidt forsigtig med rødt kød i øjeblikket, så der er ikke så meget ved en lækker bøf hvis den skal være fuldstændig gennemstegt! Men denne ret ryger helt sikkert i inspirationsmappen til junior er ankommet :o)

knus
Camilla

Miss A sagde ...

ejsa :)

Sikke et festmåltid. Det ser super lækkert ud :)

Din kæreste er lidt heldig :)

De bedste hilsner fra Anita
http://livogmad.blogspot.com

MissMuffin sagde ...

Camilla, jeg vidste ikke, at rødt kød også var forbudt når man er gravid?!
Jeg elsker rødt kød, men min krop kan nu bedst li det i små mængder.
Kristian elsker en god bøf, så jeg var populær:)

MissA, du vil nok ikke li ha bøffen, men alt det andet smagte nu også rigtig godt:)

Miss A sagde ...

Hej igen :)

Jeg har ikke spist vegetarisk altid, så jeg kan godt huske, hvordan en god bøf smager :) Det også derfor, din kæreste er heldig..

God weekend til dig.

De bedste hilsner fra
Anita

MissMuffin sagde ...

MissA, på den måde:)
Der kom nok lige en fordom om, at jeg vegetarer forsager og hader smagen af kød, haha..
Sorry:)