søndag den 13. februar 2011

Det nye hår:)

 Før (Se venligts bort fra dobbelthagerne:))
En pakke med 200 totter hår...
Efter...

Så kom de længe ventede billeder af det nye hår, der vidst godt nok lige er blevet lidt uglet, men jeg havde lige sovet til middag da det blev taget, haha:)
Det kunstige hår er påsat med kreatin, såkaldt hot fusion. Dvs, at hver tot hår er samlet omkring en lille tot af mit eget hår med lille "plastic-ring".
De første dage er det noget hårdt at sove på og klør lidt, men det går hurtigt over.
Det tager ca. 3 timer at sætte det på.
Håret er efter anbefaling fra min frisør (der ikke er i salon længere) købt hos Phure og koster 799 kr. for en pakke.
Det passer til tyndt, skaninavisk hår som mit. Tykt hår krævr nok ½ pakke mere.
Derudover kommer prisen for påsætning og tilklipning.
Håret er af rigtig god kvalitet og er ikke kemisk behandlet helt glat, så jeg kan godt kramme det op og få lidt fald i det. Det gør det mere naturligt.

Det er ikke første gang jeg har haft ekstension i.
Jeg har både prøvet at have det syet i og tapet i, men da havde jeg selv langt hår og ønskede mere fylde.
Hot fusion er rigtig godt til kort hår, men ellers vil jeg foretrække tape, da det er mere skånsomt mod hovedbunden.

Jeg har et par gode råd til jer, som måske overvejer at få ekstensions i:

  • Find en god frisør, der virkeligt har forstand på det, så får du også det bedste resultat. Køb dit hår igennem frisøren for at få en ordenlig kvalitet.
  • Ekstension er dyre og derfor er mange bange for at få klippet i det. Lad friøsren klippe det godt til, det er simpelthen det vigtigste for at få et flot og naturligt resultat!
  • Ekstension passer ikke bare sig selv. Håret skal kun vaskes 1-2 gange om ugen, men kræver en speciel kam/børste og masser af god kur.
Jeg er selv ret tilfreds med resultatet, men det skal li klippes lidt mere til nu hvor jeg har fået vasket al silikonen ud og bedre kan se hvordan håret opfører sig.
Det dejligt at være langhåret igen:)

9 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

*pift piiiiift*
Så kan du lave hårreklamesving igen :-D

Jeg er selv gået i helt modsatte retning og blev klippet helt korthåret i forgårs - nøj, hvor skal der spares på shampookontoen de næste par måneder :-D

Sandra sagde ...

Ser drøn lækkert ud!
Kh Sandra

Lea sagde ...

Hold da op! Det ser da super fedt ud og er lavet rigtig godt.. Det er jeg ret imponeret af..
Kærligst Lea

Grith sagde ...

Det ser sk... godt ud.

Har selv haft det et par gange og du har ret, det kræver en god frisør og en del arbejde!

Ms Confashion sagde ...

Ih, hvor dejligt at få lagt hår!!! Det er godt nok fin farve'overgang' - det ser ud som var det dit eget. Rigtig fint :-) Nete

MissMuffin sagde ...

Piskeris, det er lige før:)
Jeg var også glad for mit helt korte hår, men å nok indse at jeg er lidt mere kedelig og at det lange passer bedst til mig:)

Tak Sandra:)

Tak Lea:)

Grith, det er jo hvertfald ikke bar som at have sit eget lange hår:)

Nete, det har været lidt tydligere, men med Redkens farvebombe bliver det hurtigt en god og sammensmeltende hårfarve:)

Marie sagde ...

Ej hvor er det smukt/flot! :-)
Xxx - MissCrea.

Lone sagde ...

Det er altså smart, at man kan få langt hår på tre timer.
Det var måske ikke så tosset at prøve for os ældre damer, så, man kan få noget af ungdommens hårfylde tilbage :)

Det er flot, MissMuffin :-)

MissMuffin sagde ...

MissCrea, tak:)

Lone, det er rigtig smart, men kræver også en del pleje, så det skal man lige gide..
Jeg er hvertfald glad for det:)