søndag den 13. februar 2011

Timianbagte jordskokker med granatæble

Det er først for nyligt, at jeg har opdaget, hvor lækre jordskokker egentligt er!
Da jeg var barn havde farmor jordskokker i sommerhuset, som hun yndede at servere (ud)kogte med blødt smør. Ydrk, det har givet lidt traumer, som jeg nu endeligt er kommet ud af igen:)
Timian og granatæbler smager overraskende godt sammen og udgjorde det perfekte tilbehør til lørdagens bøf, ristede kartofler, rødvinssauce og salat.
Opskriften er fra "Suveræn Suppe, steg og is", som har virkeligt mange lækre opskrifter på god gæstemad.
Jeg havde desværre ingen granatæblesirup, så jeg brugte akaciehonning. Næste gang kan det være jeg prøver at lave en omgang garnatæblesirup ligesom Klidmoster.

Tímianbagte jordskokker med granatæble (2 pers.)
½ kg. jordskokker
1½ spsk. friske timianblade
1 spsk. olivenolie
salt, peber
½ granatæble
granatæblesirup eller akaciehonning

Skræl jordskokkerne og skær dem i halve eller kvarte alt efter hvor store de er.
Vend dem med olie, salt, peber og timian.
Bag dem i ca. 35 min. ved 200 grader.
Anret dem med kernerne fra granatæblet og dryp sirup eller honning over.

4 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Uhm - det er også en god kombination - jordskokker er så lækre :-)

Anonym sagde ...

Det lyder til at være en lækker kombination :-)

Mange hilsner
Birthe

***Hos Mutter*** sagde ...

Det lyder lækkert. Desværre tager de så lang tid at skrælle, hvis man får fat på en pose med vinkelformede jordskokker.

MissMuffin sagde ...

Piskeris, det er en rigtig god kombination:)

Birthe, det smager rigtig godt og friskt- men jeg elsker også både jordskokker, granatæble og timian:)

***Mutter***, de er godt nok lidt omstændige at arbejde med, men dem jeg købte på torvet var heldigvis meget fine:)