fredag den 25. februar 2011

Facebook

Her på det sidste har jeg modtaget en del henvendelser på facebook og en del venneanmodninger.
Efter jeg har tænkt lidt over det, så har jeg besluttet, at jeg ikke ønsker at være venner med andre, end dem jeg nu engang er venner med i det virkelige liv.
Det er ikke fordi, at jeg har noget at skjule, eller fordi jeg ikke vil kendes ved jer.
Herinde er jeg MissMuffin. På facebook er jeg Sabina Thomsen og der vil jeg gerne holde det lidt privat, for mine venner og familie bruger også den side til beskeder og billeder, som jeg måske ikke synes vedkommer andre end de mennesker, jeg nu engang kender.
Dette håber jeg, at der er forståelse for.
De få, som jeg egentligt har accepteret en venneanmodning fra er derfor blevet slettet, så der er klare linjer hele vejen igennem.
Det betyder ikke, at I ikke må kontakte mig på facebook, hvis der er noget I gerne vil fortælle eller spørge om. Om der kommer en besked derinde eller om det er på min mail, det er lige fedt for mig.
Jeg vil bar ikke åbne for min profil, for andre end dem jeg kender:)

11 kommentarer:

Miv sagde ...

Blogland og Facebook er 2 helt forskellige ting.
Det lyder fornuftigt. På Facebook har jeg har også kun dem jeg kender IRL.
Der er mange, som jeg ved hvem er, mødt 1 gang, osv.. Men jeg holder mig til dem jeg kender og dem der beriger min hverdag.
Blogland er et helt andet univers. Her er der alt muligt andet. Og venskaber på Bloggen opstår på kryds og tværs.. Landet hvor en hel masse kan ske :)

God fredag!

Kirsten sagde ...

Det er en helt igennem rigtig og fornuftig beslutning.

Trillemus sagde ...

Hej. Jeg kan godt forstå din holdning med hensyn til facebook. Jeg har det nøjagtigt ligeså. Jeg er også meget omhyggelig med hvem som jeg er venner med der. Nogle har endda spurgt hvorfor jeg ikke vil være ven med dem og jeg har sagt at jeg synes at det er for privat og jeg er endda ikke særlig aktiv på FB. Jeg har talt meget med mine børn om at de skal være kritiske med hvem som de er venner med og især hvad de skriver og hvilke billeder de lægger ud. De tænker ikke altid over konsekvensen. Desuden kan jeg undre mig over hvorfor mine voksne naboer anmoder mine børn om venskab på FB. I min verden kan det da kun være for at "snage".

Kh Mette

Grith sagde ...

Det kan jeg godt forstå, synes bestemt også der er en kæmpe forskel.

På MissMuffin kan du selv bestemme hvad du vil dele, men på Facebook kan venner dele info om dig som andre jo ikke skal vide.

God idé - og er sikker på at alle forstår.

Maj sagde ...

Jeg vil tilslutte mig de andre og sige at det er en god beslutning!

Det du kunne gøre, var at oprette en facebook side til din blog, det er der mange af de store modeblogs der gør - hvis det var noget?

- Maj :)

Anonym sagde ...

Jeg har været igennem de samme overvejelser. Jeg har accepteret nogle få, men ligesom dig, så vil jeg også gerne have lov til at være mig inde på Facebook.
Men du kan jo . ligesom mig og mange andre - oprette en side for din blog, hvis du vil. Det synes jeg fungerer rigtig godt :-)

Mange hilsner
Birthe

Liinepigen sagde ...

Det er fuld ud forståeligt. Jeg vil også helst holde tingene adskilt, og jeg har efterhånden også fået min profil å facebook mere eller mindre lukket, for forskellige venner, som jeg egentlig ikke kender privat.
Så jeg forstår dit valg!

Miss A sagde ...

Det kan jeg da sagtens forstå. Det er jo ikke kun en selv, du passer på, men også dine nærmeste..

Jeg synes, at det er en god, fornuftig og forståelig beslutning.

De bedste hilsner fra Anita
http://livogmad.blogspot.com/

Madame sagde ...

Der røg en ven, *snøft*, men kære du, det er selvfølgelig noget, du suverent bestemmer.

På min profil er der ingen hemmeligheder, men der er mange måder at bruge Facebook på.

Jeg er også blevet droppet af flere andre blogvenner, som ikke har meldt klart ud, og så føles det mindre rart.
Rigtig god weekend, MissMuffin!

Pauseknappen sagde ...

Kan ikke tilføje noget som ikke allerede er skrevet :) Kan kun sige jeg er af helt samme holdning som dig.
God fredag til dig missmuffin

MissMuffin sagde ...

Miv, jeg har den "regel", at det som minimum er nogen, som jeg siger hej til hvis jeg møder dem og som jeg reelt synes om.
Jeg føler mig ikke forpligtet til at være venner med nogen, som jeg ikke synes særligt godt om..
Blogland er min legeplads og en side af mig, hvor facebook rummer det hele..

Kirsten, det håber jeg:)

Trillemus, du har ret i det der med de voksne naboer.
Nogle af min mors gamle veninder søger også gentagne gange om mit venskab, men jeg kan bare ikke se, hvad det vedkommer den.
Nogen bruger sq kun facebook til at snage:)

Grith, det er nemlig også det. Det er ikke sikkert, at mine venner synes det er fedt, at alle mulige kan se mine billeder, hvor de også fremgår af- det synes jeg hvertfald ikke det er:)

Maj, det kunna man selvfølgeligt, men synes jeg har rigeligt i at passe bloggen:)

Birthe, jeg vil bestemt heller ikke udelukke, at blive venner med nogle bloggere, for nu begynder jeg at møde nogen af jer i virkeligtheden og så er det noget lidt andet. Der kan komme nogle gode bekendtskaber ud af det og det er noget andet:)
Jeg har overvejet at bloggen skulle ha en side, men jeg synes ikke at den er stor nok eller at jeg har tid til at passe den:)

LineBN, jeg har også nu fået lukket min alt det jeg kan for alle andre end mine venner:)

MissA, det synes jeg nemlig også.
Bloggen vokser og jeg bliver mere og mere "offentlig", så det skal jo kun gå ud over mig, hvis der bliver noget trælst.

Jaa Madame, det er jeg også ked af, for jeg ved at du hverfald ikke vil være venner for sladderens skyld, men jeg kan vidst ikke tillade mig at forskelsbehandle:)
Jeg bruger ikke facebook ret meget, men den er nok lidt mere personlig end bloggen sommetider er..
God weekend:)

Tak Rikke, ha en dejlig weekend:)