lørdag den 5. februar 2011

MissMuffins Beautyboks:)

Jeg elsker at se, hvad produkter andre har på badeværelseshylderne, for nogle gange fører det nye favoritter med sig.
Derfor laver jeg lige et lille indlæg om mine favoritter.
Udover dem på billedet bruger jeg også andre som bodywash, deo, shampoo, scrub, håndcreme, varmebeskyttelse til håret, silkedråber / hårolie, tørshampoo, pudder osv, men der er endnu ikke nogle favoritter, så jeg køber som regel bar det der nu er på tilbud og som ikke indeholder parfume, parabener og alkohol.
Jeg håber, at andre får lyst til at vise deres ynglings-sager frem:)

Her kommer mine hvertfald:

 Body:


Jeg er desværre velsinget med en tør og sart hud, så jeg kan ikke undvære bodylotion og skifter derfor mellem flere favoritter:
  • "Emollient cream" fra Avene; meget fugtgivende, lidt "balsam-agtig" og uden parfume.
    Fra Apoteket til ca. 150 kr.
  • "Moisturising body milk" fra Aco; fed, fugtigtgivende og med en dejlig duft.
    Fra Apoteket. Kan ofte fåes i en sampak med en rigtig god håndcreme til 100 kr. 
  • "Lait Coporel" fra Biotherm, en gammel klassiker; let creme med en dejlig frisk duft.
    Fåes ofte på tilbud i Matas til 139 kr.
  • "First touch baby oil" fra Natusan; parfumefri olie, som virkeligt fugter, men den skal have lidt tid til at trænge ordenligt ind i huden. Brug den li når du træder ud af badet, uden at tørre dig og smør den godt ind. Tør efter med en håndklæde. Et must om sommeren til brune ben!
    Kan fåes i de fleste supermarkeder til ca. 30-35 kr.
Face:
Jeg har sart hud med tendens til urenheder, men jeg foretrækker at holde mine produkter på et minimum.
Det her er alt hvad jeg bruger, ingen rens eller noget.

  • "Beautyfying Daily Peeling" fra Nivea Visage; mild og blid scrub til ansigtet, som jeg bruger hver eneste morgen. Meget drøj i brug.
    Den fåes bla. i Salling til omkring 70 kr.
  • "Makeup Fjerner" fra Derma; økologisk, mild og effektiv.
    Supermarkeder o.lign. til ca. 75 kr- er ofte på tilbud.
  • "Senistive facecream" fra MD Formulation; den bedste ansigstcreme ever- læs mere her.
    Engelske webshops til ca. 250 kr.
  • "Cold Cream lipbalm" fra Avene; rigtig lækker læbepomade med en diskret duft.
    Fra Apoteket til 70 kr. 
  • Mentholatum; en gammel klassiker, som jeg for nyligt har genopdaget. Effektiv, plejende og forfriskende!
    Div. supermakeder, Matas o.lign. til 30 kr/2 stk.

Hair:
Shampoo bruger jeg ikke mange penge på, men kur og styling smider jeg gerne lidt ekstra penge efter.
Mit hår er afbleget og kræver en del pleje, så jeg bruger som regel en kur mere udover denne her, varmebeskyttelse og så en tørshampoo når mit hår er langt.
De fleste hårprodukter køber jeg på nettet, for der er ofte rigtig mange penge at spare- dette gælder også de 3 favoritter her:

  • "Most Wanted Criminal Shaper" fra ID hair; blød og sej voks, som er god til at style pandehår, krøller og flyvske spidser med- jeg bruger voks i både langt og kort hår.
    Kan fåes på nettet til 98-135 kr.
  • Nutri Color Cream" fra Revlon; Mit ynglingsprodukt over alle! Nr. 1002 er til lyst hår og hjælper med at fjerne det gule skær, som er typisk for afbleget hår. Samtidig med den giver lidt farve er det en intens kur, der plejer håret rigtig godt. Bruges den for ofte får håret et lille/blåt/gråt skær, så jeg bruger den ved hveranden hårvask og så en anden kur de andre gange.
    Den fåes også til brune, sorte og røde nuancer og kan virkeligt anbefales hvis man ønsker at bevare sin hårfarve længere.
    Den koster omkring 190 kr. ved frisøren og på nettet kan den fåes til omkring 120 kr.
  • "Dust it" fra Oasis: En hårpudder, der virkeligt giver en fed volumen og mathed. Det er ikke en tørshampoo og den kan få håret til at virke lidt fedtet når man har sovet med det. Rigtig god til tyndt og fint hår, der mangler lidt fylde.
    Ved frisøren koster den ca. 160 kr, men kan fåes helt ned til 40 kr.på nettet.
Diverse:
Udover mascara bruger jeg sjældent andet makeup end en mat pudder og en sort eyliner til fest.
Til gengæld elsker jeg neglelakker og har en enorm stor samling efterhånden.

  • "Daisy" fra Marc Jacobs; uhm, jeg elsker den parfume- især den sorte, selvom jeg normalt foretrækker lyse og milde dufte.
    Den er ret dyr, knapt 600 kr. for denne lille flaske og bruges derfor heller ikke hver dag:)
  • Nail Polish i farven "Fluorescent Pink" fra elf: den helt perfekte pink farve og rimelig holdbarhed- især i forhold til prisen på omkring 12 kr!
  • Depend Nail Polish i farven "Nr. 192"; dejlig lys og neutral farve, der giver neglene et velplejet look.
    Ca. 25 kr. i Matas.
  • "Great Lash Mascara" fra Maybeline; den bedste mascara til prisen!
    I mange år brugte jeg mest Lancome eller Dior, men denne her viste sig at være bedre og så koster den kun 70 kr.
    Jeg synes, atden holder godt, giver masser af fylde og så drysser den ikke.
Grej:
Man skal aldrig gå ned på udstyrret!
  • GHD fladjern; ja, det er dyrt, men når man flader hår hver dag ligesom mig, så er det virkeligt en god investering! Jeg har haft mit i over 4 år og det virker lige så godt, som da det var nyt.
    Efter at have brugt GHD har ingen andre fladjern kunne leve op til det!
    Det koster 1.500 - 2.000 afhængig af størrelsen og modellen.
  • "Sylen" fra HHsimonsen; det ultimative krøllejern. Det kan både lave bølger, store krøller og prinsessekrøller, og så uden at man får det der buk for neden som ved andre krøllejern.
    Det bliver møgvarmt og det kræver li lidt træning inden man finder ud af ikke at brænde sig:)
    Jeg har haft mit i 4 år og tror jeg gav 700 kr. for det dengang.
  • Hårtørrer fra Vidal Sasson; en god hårtørrer er et must! Denne her har både et smalt mundstykke og en stor diffuser med, så det passer til alle typer hår. Der er flere varmestyrker, kold luft og mulighed for at regulere styrken.
    Det er en julegave, så jeg ved desværre ikke hvad den koster.

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

På mit badeværelse er der begrænset skabsplads. Jeg har derfor de fleste af mine hverdagsprodukter til at så fremme i nogle flettede kurve fra Idémøbler.

Jeg er stor fan af Ole Henriksens produkter. De gør virkelig noget godt for min hud. Jeg har derfor et stort udvalg af hans produkter til mit ansigt og krop. Det blev det helt store tilløbsstykke, da jeg for nylig havde mine kolleger på besøg. De skulle lige alle sammen ud og se min kurv med Ole H. produkter......flere var vist lidt forargede over, at jeg har så mange af hans produkter. Jeg måtte jo så sige, at det alt sammen er et spørgsmål om at prioritere.

Til mit hår har jeg tidligere udelukkende brugt produkter fra Sebastian, som jeg købte ved frisøren. Efter at jeg nu (endelig) er blevet langhåret har jeg dog ikke rigtig fundet nogle nye favoritter. Jeg kan dog ikke leve uden en god olie til at flade i, min varmebeskyttende spray fra GHD, min Wigo føntørre og mit GHD fladjern.

Min makeup skal gerne være så diskret som mulig. Jeg kæmper med en form for medfødt eksem/rødmen i ansigtet (ja faktisk over det meste af kroppen), så jeg har brug for at kunne dække det lidt. Jeg har gennem flere år været fan af Young Blood makeup. Det er dyrt, men super lækkert at bruge og min hud bliver lækker af det.

Det var jo en hel fristil....sorry.

God weekend.

Hilsen Tanja

MissMuffin sagde ...

Haha, det er iorden Tanja:)
Tak for dit svar..

Som du siger, det er et spørgsmål om at prioritere.
Personligt mener jeg, at hud og hår er vigtigere end dyrt tøj for at se godt ud.
Så jeg vil hellere købe lidt mindre tøj og så se velplejet ud.
Jeg er ikke så vild med Ole H's produkter, de virker slet ikke på mig- men syns han er så dejlig:)
GHD's varmespray har jeg også brugt i mange år og Sebastians "Mud Clay Wax", men den er desværre udgået.

Xenia sagde ...

Den mascara bruger jeg også. Jeg har godt nok aldrig prøvet nogle af de dyre mærker, da jeg nok er for nærig, men Maybellines er jo både god og billig - det perfekte match :)

Line sagde ...

Det er super inspirerende at se andres produkter. Jeg kan se at jeg har mange gengangere fra dig. Da jeg var yngre købte jeg udelukkende billige produkter, men nu køber jeg gerne lidt dyre hvis det vel og mærket er bedre end det billigere.

Kh Line.

Garn, hund & kat sagde ...

Tak for indblikket.

Her står en på derma, solcreme og den der gode fra apoteket jeg igen har glemt hvad hedder ..A...

Shampoo, hudpleje mv. er uen perfume, parebener etc. Det har gjort en verden til forskel i forhold til allergi tolerance.

make up er fra clinige


God weekend og nyd torveturen :-)

Anonym sagde ...

Sjovt indlæg, det er altid sjovt at se hvad andre har på hylderne :-)

Jeg bruger meget Ebay, hvor der er gode handler at gøre af og til, på lækre produkter. Ulempen kan være, hvis jeg finder noget rigtig lækkert, kan det nogle gange være svært at finde herhjemme....

Mange hilsner
Birthe

Amalie sagde ...

Sikke en fin blog du har dig, og rigtig god idé, med at vise sine beauty products frem! :D hihi.

Har meldt mig som fast læser, håber også at du kunne have interesse i at læse med hos mig! :-)


Amalie//
missamalie.blogspot.com

Miss A sagde ...

Interessant, det virker til at være nogle rigtige gode produkter til rimelige priser, du har fundet frem til.

Det er lidt pudsigt at tænke over, hvor mange produkter vi kvinder egentlig bruger, inden vi kommer ud af døren. Jeg er kommet frem til, at min liste er på længde med din :)

MissMuffin sagde ...

Xenia, jeg tror også at de dyre mascara jeg har prøvet mest har været gaver eller købt på tilbud- jeg kan nemlig også godt være lidt nærig.
Den fra maybeline er god, men jeg har også været glad for Rimmels "Glam Eyes", som også er til rimelige penge..

Line, nogle ting kan det hvertfald godt betale sig at bruge lidt flere penge på og andre ting kan man lige så godt bruge de billige og allergivenlige produkter.

Garn, hund og kat, jeg ville også gerne kunne bruge nogle flere produkter uden alt det skidt i, men det er langt fra alle der kan leve op til mine krav.
Desværre!

Birthe, jeg har først li fået øjnene op for Ebay, sikke et skattekammer:)
Lige nu byder jeg på en lækker pung- får jeg ikke den er jeg lun på en smuk og ret billig taske:)

Amalie, jeg kigger lige forbi:)

Miss A, jeg troede faktisk slet heller ikke, at jeg brugte så meget, som jeg faktisk gør.
Det her er favoritterne, men jeg bruger også en milliard andre ting, så det løber op!