søndag den 20. november 2011

Gaveindpakning


Jeg er allerede godt i gang med at købe julegaver- jeg er faktisk halvvejs. Resten ved jeg godt hvad skal være, med undtagelse af Kristians, som evigt og altid volder problemer!
Alle mine pakker bliver pakket ind af mig selv, for jeg hader butikkernes indpakning. Det er så få steder, at den er værd at snakke om og ikke er letgenkendelig!
Indpakningen er en del af det, at få en gave, så jeg gør mig altid umage med pænt papir, silkebånd og gerne en lille ting som en slikstok, glansbilleder, en lille klokke, en roset, en hjemmelavet silkeblomst, flotte gavemærker, kogler, en sjov knap, kanelstænger eller hvad jeg nu lige har. Det ser også super sødt ud hvis man pakker ind i først silkepapir og så cellofan.
Det tar ret lang tid, så jeg gør det også løbende, for ellers ville jeg få travlt til sidst!
Pakker du selv ind?

9 kommentarer:

Kathrine sagde ...

Jeg pakker også helst selv ind, med mindre jeg synes det de gør i butikken er flot :)

Meeen, jeg gør ikke helt så meget ud af det som dig! Bruger bare noget papir og bånd jeg synes er flot ;)

Piskeriset sagde ...

De er rigtig fine! Jeg elsker også at gøre lidt ekstra ud af indpakningen og gør det næsten altid selv. Nu får jeg faktisk lyst til at sætte lidt af eftermiddagen af til det, for adventspakkerne skal jo på plads... og nu bliver jeg nødt til at overgive mig til julestemningen, som har 'hærget' i blogland de seneste uger ;-)

Kirsten sagde ...

Jeg pakker selv nogle af gaverne ind, men kan da godt se, at jeg slet ikke nærmer mig din standard ;-)) rigtig fine gaver du har pakket ind...

Anna Banana Butterhair sagde ...

Jeg pakker altid ind selv. Har det præcis ligesom dig - synes det er mega nederen at lægge en pakke under træet, som man bare kan se på lang afstand hvor er fra :) Så jeg får altid flået hylderne i Søstrene Grene for silkepapir og silkebånd her op til jul og får lavet nogle fine pakker, som kan pynte her hjemme hos mig selv først :)

Malene uden R sagde ...

Hvor er de fine! :)
Jeg er også i løbet af de sidste par år begyndt at pakke en del gaver ind selv, af dem som skal uddeles :) Jeg har netop siddet og pakket et par stykker her til formiddag :)
Det er dejligt at kunne sætte det personlige præg på en gave, og hvis jeg ikke selv pakker gaven ind, synes jeg det er skønt at sætte et eller andet på, som gør pakken lidt anderledes end butikkernes standardindpakning :)

Sussi sagde ...

Sikker nogle smukke pakker :) Jeg nyder også at bruge god tid på at lave en flot gave, tak for tippet mht. kanelstænger :)

MissMuffin sagde ...

Trine, flot papir og bånd kan også gøre meget:)

Piskeris, jeg skal også have købt de adventsgaver. Hmm.. Aner heller ik hvad det skal være, haha! Jeg har overgivet mig lige så stille og fra næste weekend går jeg i selvsving!

Kirsten, tak:) Jeg elsker altså at pakke gaver ind!

Anna, mine står også fremme i en kurv og pynter:)

Malene, så er du også i god tid med julegaverne- det er altså rart nok at være!

Susi, det var så lidt- det både pynter og giver lidt juleduft:)

sarah sagde ...

ja det gør jeg, jeg synes simpelthen det er så hyggeligt! og tak for inspirationen, vil helt sikket købe mig nogle slik-stokke osv. så de kan blive endu smukkere (:
dine er ihvertfald meget flotte (:

MissMuffin sagde ...

Tak Sarah!
Jeg har en kassse fyldt med bånd, kort og små dimser lige til at sætte på en pakke, så når jeg falder over et eller andet er det lige til at komme deri til når der opstår en passende lejlighed...