tirsdag den 8. november 2011

Porcelæn

Her på det sidste er jeg blevet helt vild med al den smukke, danske porcelæn der er at finde rundt omkring i butikkerne. Design er ellers noget jeg plejer at gå langt udenom, men der er alligevel noget blødt og fint over meget af det, der er at få.
Der er så meget fint at vælge imellem, men det er desværre også lidt dyrt! Det eneste der nok ender med at komme herhjem er de fine knopper fra Anne Black, for sån 4 med blå "blomster" vil passe rigtig godt ude på skabene på mit badeværelse- sån 4 koster så også lige 300 kr!
Jeg kunne tænke mig alt det på billedet (og meget mere til)- her er der skønheder fra Anne Black, Kähler, Royal Copenhagen og Susanne Liebe.
Smukt ikke?

5 kommentarer:

Mademoiselle Black sagde ...

Jeg synes også at der er så meget fint for tiden , men det er heldigvis også snart jul, så noget af det kan komme på ønskesedlen :-)

Nanna sagde ...

Jo vildt smukt!!
Drømmer også selv om et fint køkken med forskellige flotte porcelæns-greb på skabe og skuffer :) - men det må nok forblive en drøm mange år endnu ..

Annette sagde ...

Enig, når vi er i Danmark, så får jeg altid lyst til at skifte al vort porcelæn ud, men det lækre der findes i butikkerne. Men det bliver nok ved lysten ☺.

Det får mig i øvrigt til at tænke på, at du skrev at Sallings julekatalog er kommet på gaden....Åhhhhh, er der noget jeg savner, så er det at savle over lige præcis den katalog ☺.

Også tak for turen til Øland, elskede Øland. Jeg fik for et par ugers tid siden den skøre ide at registrere alle Ølands huse med indbyggere iht. folketællingerne, fordi jeg synes det kunne være sjovt og fordi det er mennesker, som jeg altid har hørt om fra min far (i hvert fald de seneste generationer).

Åh forresten, jeg fortalte min datter en dag, at Gunvor Gadegaards søn´s kæreste også er startet med at læse til socialrådgiver (sjovt nok som det hele går i ring ☺). Gunvor viede min datter da hun blev gift med sin første mand.

Sidst, men absolut ikke mindst, hvordan går det med Emma´s underlivsbetændelse?
Hold da op, hvor var det mange ord, er du faldet i søvn?

Pille sagde ...

Der er så vanvittig meget fedt porcelæn for tiden , jeg er normalt heller ikke til mærkevare.. Og når man så ikke har en alm. løn, så virker priserne bare endnu mere uoverskuelige.. Jeg tror helt sikkert der skal noget på både julegave og fødselsdags ønskelisterne :-)

MissMuffin sagde ...

Mademoiselle Black, det kan det nemligt, men synes måske stadig bar det meget dyrt stadigvæk- kan også få mange andre gode sager dor de penge:)

Nanna, jeg elsker også greb og knager- lige for tiden er det dem i porcelæn der trækker:)

Annette, sikke en lang og dejlig besked:)
Kan berolige dig med, at Sallings Julekatalog 2011 er en smule kedeligt i år- men de har lavet en webshop, hvor du vidst også kan kigge kataloget, men det er jeg ikke helt sikker på..
Så sjovt at din familie kender Øland og Gunvor, det er altid dejligt at høre om..
Emmas underlivsbetændelse ser heldigvis ud til at være på retur, men jeg er ikke helt sikker på om hun slipper for et besøg mere hos dyrelægen- skal nok opdatere hvordan det går:)

Pille, det er nemlig lidt dyrt.