tirsdag den 1. november 2011

Madpakke#5

Min morgenrutine er ødelagt!
Kristian skal til at have madpakke med, da kantineordningen på hans arbejde forringes betydeligt og prisen mere end fordobles. Og det er jo selvfølgeligt mig, der smørrer madpakker herhjemme, så det gør jeg så snart jeg står op!
Kristian er jo en anelse... kræsen... så det er ikke alt han vil have med på madpakken. Suk. Det kommer til at give lidt udfordringer:)
Idag blev det et halvt flutes (dem fra Føtexbageren er faktisk gode) smurt med mayo, Maille Bernaise, salat, babyspinat, roastbeef, tomat, salat og agurk.
Dertil har han fået et par gulerødder og et par klementiner.
Imorgen har jeg vidst hjemmearbejdsdag, så det skal udnyttes; der skal bages boller, pølsehorn og måske lidt sødt, så der er noget i fryseren til de dage, hvor jeg ikke lige har haft tid til at handle ind.
Ja, og så skal jeg også lige ha fundet en madkasse til ham, der er stor nok..

PS: Er der nogen der ligger inde med en god opskrift på grove pølsehorn? Så hører jeg meget gerne fra jer:)

13 kommentarer:

Marie sagde ...

Det her er min mors opskrift på pølsehorn, og hun har bagt dem siden min storebror blev født, og de er fantastiske, synes vi herhjemme i hvert fald:
Pølsehorn 16 stk ca.
1 dl. lunken vand
25 gram gær
75 gram margarine
Ca. 450 gram mel (Hvis du bruger groft, skal det ca. være 25-50 gram mindre - prøv dig evt. frem, dejen må gerne være en smule fugtig, så den klæber lidt til fingrene, når du ælter)
1 dl. Ymer
1 æg
½ tsk. Salt

Fyld:
8 wiener pølser

Dejen æltes godt. Hæver 30 minutter. Dejen deles i to, udrulles i 2 cirkler (her må der gerne bruges mel på bordet, hvis dejen er alt for fugtig).
Skær 8 trekanter ud, ½ pølse kommes på. Efterhæver 10 min. Pensles med æg og bages 20-25 minutter ved 200◦ (Indtil de er gyldne)

Jeg vil meget gerne anbefale dig denne opskrift - og de behøves altså ikke at være grove! De er så gode! :D

Kh Marie

Anonym sagde ...

Ved ikke hvordan de er - men regner med selv at afprøve disse i weekenden (http://www.boligliv.dk/mad/Bagning/bag-polsehorn-og-bananbrod-som-eftermidagssnacks/)
Finder stor inspiration i din blog - tak for det!

/Katrine

Lea sagde ...

Jeg har lavet et indlæg eller to om det.. Ellers kan du søge på allrounddej på min side.. :-)
Kender mænd og deres kræsenhed, jeg smører madpakke til min kæreste hver dag :-D
Kærligst Lea

Unknown sagde ...

Jeg plejer at bruge den dej til handies fra amo bagebogen 2, mener jeg. Så skærer jeg lidt i mængden af fedtstof også er den helt eminent :)
/Lise

Anonym sagde ...

"Krudtugler og Kanelsnegle"'s opskrift er SÅ god. De bliver virelig luftige! Jeg plejer at udskifte noget af melet med grahamsmel eller hvad jeg nu lige har af grov mel. Sig til hvis du mangler opskriften.

MissMuffin sagde ...

Marie, tak for opskriften:) Den minder meget om min egen, men må hellere prøve med ymer:)
De skal helst være sunde når de skal med på madpakken med jævne mellemrum synes jeg:)

Katrine, den opskrift lyder god og lige som det jeg søger. Tak for opskriften:)

Lea, jeg prøver li at kigge:)

Lise, prøver li at kigge, for den har jeg også:)

Anonym, er det opskriften på "Tjubanger"? Har set dem i bogen, de er så fine! Måske jeg giver dem et forsøg, det er ikke nemt at vælge!

Lilli sagde ...

Så skal I da til at indføre madpakketurnusordning som hjemme hos os.
Hverken min mand eller jeg synes madpakketjansen er den mest attraktive blandt opgaverne i familien, så vi skiftes hver dag til at smørre de 4 madpakker.

MissMuffin sagde ...

Lilli, det sker aldrig herhjemme, for så bliver det bare 2 flade med leverpostej de uger det ikke er mig:)
Efter jeg er begyndt at læse og arbejde, så har Kristian også flere opgaver herhjemme, såhan overlver aldrig en mere, haha..

Piskeriset sagde ...

Hvad er han for en forkælet lille en? ;-)

Kan han ikke få lidt rester med fra aftenen før?

MissMuffin sagde ...

Piskeris,han er meget forkælet- og rester dur ikke, med mindre det er frikadeller, haha...

Anonym sagde ...

Madpakketips - Kyllingelår og -bryst, kotelet eller frikadeller, karbonader til overs om aftenen: Smør rugbrødsmadder og læg skivet kød på og frys madderne i madpapir og læg samme slags i frysepose. Skriv indhold på! Tag evt. ud aftenen før (læg i køleskab) eller tag frosne ud om morgenen. Læg rødkål, asie eller andet vådt, f.eks.salat fra om aftenen i bæger og grøntsager fra om aftenen i stanniol. Madderne smager som nysmurte til frokost. Lår med til at gnave. Af hensyn til "kræsenpinden" kunne du jo afprøve på dig selv først!!!

Anonym sagde ...

Ja det er dem der hedder tjubanger... De bliver rigtig fine. Men jeg plejer for det meste at lave dem som almindelig pølsebrød/eller horn.

MissMuffin sagde ...

Anonym, forsset rugbrød? Det bliver da altid så dødsygt! Men tak for tippet, måske det skal have et forsøg:)
Jeg er ikke kræsen, så alt det jeg kan li kan Kristian desværre ikke spise, haha..

Anonym, de skal prøves på et tidspunkt, for de ser altså fine ud:)