søndag den 29. januar 2012

En "kikser"...

 Planen var jo, at skulle nordpå idag, men jeg var ikke kommet ret langt før jeg vendte om og måtte aflyse. Bilen skøjtede rundt og det er altså ikke noget jeg har nerver til. Øv også!

Så var der jo lige pludseligt en hel ekstra dag herhjemme, som jeg så passende kunne bruge til at afprøve Birgitte Keks. Desværre var både opskriften og udstikkeren begge lidt en skuffelse!
Opskriften smagte af ingenting og havde en dum konsistens, så de røg lige ud til fuglene! Desværre kunne man næsten heller ikke se hvad der stod på kiksene- om det var opskriften, udstikkeren eller mine evners skyld tør jeg ikke sige.
Meningen var, at Kristian skulle have lidt kiks med ud på arbejde til de lange eftermiddage, så jeg havde skrevet "Telenor" på dem. Ja, og nogle enkelte stod der "Tudekiks" på:)
Det får han så ikke i denne omgang. har dog flere opskrifter på lager, som skal afprøves i nærmeste fremtid..
Når jeg nu var i køkkenet fik jeg også bagt nogle boller til madpakken, som var en stor succes. Mere om dem på et andet tidspunkt:)
Jeg fik også lavet en portion müesli. Denne gang af rugflager, speltflager, en smule havgryn, hørfrø, masser af græskarkerner, hasselnødder og en smule mørk chokolade.
Der blev også presset juice af appelsiner, gulerødder og æble, så der er til morgenmaden imorgen.
Senere skal der laves en stor grydefuld kødsauce!


7 kommentarer:

Mette sagde ...

De ser vildt lækre ud!
Jeg har faktisk et spørgsmål, har læst flere gange herinde at du går til yoga.
Jeg skal begynde i morgen men ved ikke hvad for noget tøj man skal have på til det?
Hvad bruger du? :-)

Sussi sagde ...

Øv med kiksene :( Men resten lyder vildt lækkert :) Skøn med en søndag i køkkenet!

Lene's kage-design sagde ...

haha, en "kikser" .. øv, men mon ikke du finder en bedre opskrift..

MissMuffin sagde ...

Mette, det var de desværre ikke:)
Jeg var også selv meget i tvivl og det er også meget forskelligt hvad folk har på. Først og fremmest skal du ikke have sko på og helst bare fødder. Og så skal du sikre dig noget tøj, der ikke "skiller" når du laver alle de der mærkelige stræk.
Jeg har som regel et par leggins/tynde træningsbukser på, en lang tanktop og så en løs trøje udover.
Med mindre du skal til Power Yoga eller Hot Yoga skal du hvertfald have lidt mere tøj på, end du normalt træner i, for det er ikke noget du kommer til at svede helt vildt meget af:)

Sussi, det var lidt ærgeligt, men fuglene er det mindste glade:)

Lene, det er næsten umuligt at opdrive en opskrift på vaniljekiks, men nu prøver jeg med ngle grovere:)

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

Neej hvor ærgeligt? :( ØV FOR FAEN! Mht. til den der vaniljekikse dej, så opfinder du da bare lige selv en søde ;) Så nupper jeg den ligeså snart du har afprøvet den og fundet den brugbar ;) Haha!

Godt du ellers kan fodre lidt på fuglene.

MissMuffin sagde ...

Kristine, du har vidst lidt for høje forventninger til mig:) Du ku også selv gøre et forsøg:)
ja, fuglene skal også ha det lidt godt her i kulden, så skidt med det..

Anonym sagde ...

Efter at have læst om dit kiks besøgte jeg lige en blog, som besøges af og til, og fandt hurtigt nedenstående opskrift. Du kan sikkert finde andre der...

Kiksene beskrives som snappy not soft, og det overholder jo dit ønske :-D

http://www.101cookbooks.com/archives/oatmeal-crackers-recipe.html