onsdag den 11. januar 2012

Stuffed Shells with Kale and Ricotta

Jeg er blevet helt vild med de her fyldte pasta-skaller og kan godt afsløre, at det nok heller ikke bliver den sidste i ser af den slags:)
Den her blev ugens vegetariske indslag og så endda med grønkål. Kål er ikke noget vi spiser ret meget af, så det er små forsigte skridt vi tager! Det her smagte nu rigtig godt!
Opskriften er fra den smukke blog A Food Centric Life, men med mine egne mængder. Nogle gange bliver jeg lidt for doven til at regne det om:)

Stuffed Shells with Kale and Ricotta (2 pers.)
ca. 250 g. frisk grønkål
1 bæger ricotta
1 stort løg
2 fed. hvidløg
16 pastaskaller
1 glas tomatsauce
1 dl. friskrevet parmesan
½ tsk. tørret timian
salt, peber, olivenolie

Kog pastaen efter anvisningen på pakken. Når pastaen er kogt færdig tages den op med en hulske og skylles under koldt vand. Bring vandet i kog igen.
Skyl grønkålen rigtig godt og fjerne de tykke stængler.
Hak grønkålen fint- jeg fik ca. 100 g. renset og hakket kål. Kom kålet i det kogende pastavand og lad det koge med i ca. 1 min.
Hæld kålen igennem en fintmasket si og pres den fri af væde.
Hak løget og pres hvidløget. Steg dem bløde og klare i en smule olivenolie.
Bland grønkål, løg, ricotta, timian og lidt salt og peber godt sammen.
Fyld ca. 1 tsk. fyld i hver pastaskal. Hæld tomatsaucen ud i bunden af et ildfast fad og sæt pastaskallerne heri.
Drys med parmesanost.
Bag pastaen ved 200 grader i ca. 20 min. til osten er gylden.

5 kommentarer:

Birthe sagde ...

Uhmmm, det lyder super godt :-)
Hvornår skal vi smage det he-he .... nåeee nej jeg må jo ikke komme ha-ha
hilsen Moster

MissMuffin sagde ...

Nej Moster, det må du nemlig ikke! Sån er det når man foråder sin egen familie på den aller helligste dag på hele året!!

Anonym sagde ...

Sådan er det! Grønkål er super, og når I bliver mere modige, vil I finde ud af, at rå grønkålsblade er bedre end kedelige slatblade til frokost.

Det er nemmere at "fange" grønkålen i pastagryden, hvis den først finthakkes bagefter, skal dog koges lidt mere.

Lilli sagde ...

Uhm, det ser spændende og lækkert ud. Tænkte på, om du havde et forslag til et alternativ til ricottaen, for den er jeg altså ikke sååååå begejstre for. Synes, at den har lidt tendens til at blive lidt grynet, når den bliver varmet op.
/Lilli

MissMuffin sagde ...

Anonym, så modige tror jeg nu ikke, at vi bliver, haha..
Der stod også i opskriften, at det først skulle hakkes bagefter, men jeg var vidst lige lidt for ivrig og fik det gjort først:)
Når du spiser grønkål i salater og sån, blancherer du så lige kålen først eller spiser du den bare som den er?
Jeg skal nemlig bruge resterne på lørdag i en salat..

Lilli, synes du? Det synes jeg ikke, at den har.. Du kan forsøge dig med cremefraiche 38% eller måske flødeost, men jeg giver ingen garantier:)