tirsdag den 3. januar 2012

Quick Tortellini Bake


Herhjemme er vi ret vild med fyldt pasta, så da jeg så opskriften på Pass de Sushi vidste jeg, at jeg måtte prøve noget tilsvarende.
Og det er super lækkert! Kristian var også meget begejstret- hvertfald ind til, at jeg fortalte ham, at der var spinat i både pastaen og i salaten:) Målet er, at vi helst skal spise vegetarisk en gang om ugen eller mere. Denne ret var nem at gøre vegetarisk med en pakke pasta med fyld af spinat og ricotta.
Vi fike en salat af spinat, agurk, blåbær, granatæble og kokos til.

Super nemt og hurtigt at lave, så det bliver ikke sidste gang, at det kommer på menuen:)

Quick Tortellini Bake (2-3 pers)
1 pakke fyldt pasta
ca. 3 dl. tomatsauce
1/4 dl. mælk
1 fed hvidløg, presset
1 dl. friksrevet parmesan
1 kugle mozzarella

Kog pastaen efter anvisningen på pakken.
Imens varmes tomatsaucen op sammen med halvdelen af den revede parmesan og hvidløg. Hvis den er meget tyk tilsættes mælken. Lad det simre et øjeblik.
Hæld vandet fra pastaen og fordel den i 3 små forme som her, eller bare i et lille ovnfast fad.
Fordel tomatsaucen over og herefter resten af parmesanosten og mozzarellaen.
Bag pastaen ved 200 grader i ca. 20 min. til osten er sprød.
Serveres med det samme.

6 kommentarer:

Mademoiselle Black sagde ...

Jeg sidder og bliver helt sulten, hvor ser det bare godt ud :-)

frk. sveske sagde ...

Uhm! Den har jeg lige i baghovedet til den pakke fyldt pasta, som står hjemme i køleskabet...
- frk. sveske

MissMuffin sagde ...

Mademoiselle Black, det smagte altså også bare rigtig godt!

frk. sveske, god ide! Det vil være oplagt lige at afprøve den her opskrift, for det smager super godt!

Madame sagde ...

Det lyder meget lækkert! Skal helt sikkert prøves her :-)

BRUUN by BRUUN sagde ...

Det ser bare UHM ud :-D
Har lige smidt dig på min Blog-liste. Beklager at det ikke er sket før ! :-)

/Linda

MissMuffin sagde ...

Madame, det kan klart anbefales:)

Linda, det er helt okay:) Min blogliste afspejler bare de blogs jeg helt suverænt selv bestemmer skal være der og det er nu engang dem jeg selv læser, så det er bestemt ikke en forventning fra min side, at jeg automatisk kommer på andres- men derfor er jeg selvfølgeligt glad for at se, at du læser med herinde:)
Dejligt med andre Aalborg-blogs, for der er meget mere inspiration at hente!