torsdag den 12. januar 2012

MissMuffins Kyllingedeller med spinat og sesam

Da Lise og Sofie var her igår serverede jeg bagte rodfrugter og kartofler, som blev vendt i persille og granatæblekerner, serveret sammen med kyllingedeller og æbletzatiki.
Idag blev resterne af kyllingedellerne og æbletzatikien så min frokost i en af MissMuffins Gulerodsbrud- en gammel opskrift fra bloggen, som virkeligt er en succes hver gang! De er næsten lige så gode som Sallings:)
Dellerne smagte super godt, men sku måske lige ha haft lidt mere salt. Kristian hader jo spinat, så det er med at udnytte, at han ikke var hjemme og at pigerne ikke kræsne:)

MissMuffins Kyllingedeller med spinat og sesam(ca. 10 stk.)
450 g. hakket kyllingekød
6 kugler spinat fra frost, optøet
1 lille bdt. basilikum
2 fed hvidløg, presset
½ dl. sesamfrø
1 dl. mel
salt, peber

Kom alle ingredienserne i en foodprocessor eller blender og kør det hele til en ensartet masse. Er farsen for blød skal den have lidt mere mel, er den for tør skal den have lidt mælk.
Form farsen til 10 små deller og læg dem på en bageplade med bagepapir.
Bag dem ved 200 grader i ca. 25 min. Vend dem en gang undervejs.


5 kommentarer:

Sussi sagde ...

De gulerodsbrud må jeg vidst hellere lige få prøvet! Mums de ser gode ud :)

Anonym sagde ...

Ser super lækkert ud! Tror jeg skal prøve at lave de kyllingedeller :-)

Piskeriset sagde ...

NØJ! Det der er jo den lækreste hverdagsmad - superindbydende! Det er jo lige før, at jeg bliver sulten igen :-D

MissMuffin sagde ...

Sussi, de er også rigtig gode- og de bliver endnu bedre af at blive æltet på røremaskinen har jeg fundet ud af:)

Rikke, det kan du roligt gøre, for de smager dejligt:)

Piskeris, det er nemlig rigtig lækker hverdagsmad. Man kan nemt lave en stor portion deller til aftensmaden og så bruge resterne på madpakken i sandwich eller pitabrød.

Unknown sagde ...

Hej Sabina.

Jeg lavede disse igår, MUMS hvor var de gode. Næste gang vil jeg prøve at tilsætte noget revet citronskal, tror det vil være rigtig lækkert.