søndag den 8. januar 2012

Smagsdommere: FANSUSSI

 Igår var bare en god dag:) Først hygge inde i byen med Kristian, hvor jeg fik byttet en julegave og så brunch på Cafeministeriet. Vi ender altid med at spise vores brunch der, for den er altid frisk og lækker!
Så nåede vi også lige en lille middagslur herhjemme inden jeg skulle mødes med de dejlige blogger-damer hjemme hos Line.



Vi skulle samles hjemme hos Line i anledning af, at vi skulle teste det nye "FANSUSSI" fra FANDANKO.
FANSUSSI er en slags sushi uden fisk, der i stedet er erstattet af andre, spændende smagskombinationer. Lidt en hybrid mellem sushi og tapas!
Konceptet kan I læse mere om hos Kristine. Hun  har endda givet mig en lille udfordring, idet at hun mener, at jeg kan huske beskrivelsen af hvert enkelt stykke! Nu prøver vi- vi starter fra bunden og går mod uret!

- Tun med syltede rødløg og en lille chili
- Kalveskank med syltede gulerødder
- Serranoskinke, pesto og en en lille bitte kugle mozzarella.
- Confiteret and med tørrede, gule cherrytomater
- Foigras med syltet ingefær
- Laksemousse med sprød timiantoast
- Kammusling og en lille reje
- Unghanebryst
- Wasabimarineret oksemørbrad med gulerodcreme (i midten)
- Svinekød med rødbedetzatiki

Det var vidst dem, men ikke så smukt beskrevet som den medfølgende seddel og sprøgeskema:)
Min favorit var helt sikkert den med unghanebryst og den med tun! Virkeligt lækre små hapsere:)
FANSUSSI starter for alvor op den 13/1-2012, så har du mod på at prøve et anderledes sushi/tapas koncept, så sæt kursen mod FANDANKO.
Selvom jeg ikke var lige vild med alle stykkerne, så smagte alt friskt, kødet var meget mørt og grøntsagerne sprøde. Det er altså vigtigt!
Line havde sørget for desserten, nemlig en Cookie and Cream Cheesecake, som var lidt af en bombe, men stadig den bedste cheesecake jeg nogensinde har spist:) UHM...
Aftenen blev som sædvanligt fyldt med masser af snak og der blev hygget igennem!

Idag vil jeg så bevæge mig på arbejde:(
Først skal jeg dog lige ha gang i vasketøjet og ha skrevet indkøbsseddel til Kristian:)

7 kommentarer:

Sussi sagde ...

sikke lækkert at være testperson for smukt mad :)
God arbejdslyst :)

Annette sagde ...

Godt nytår!
Hold da op hvor ser den dessertkage lækker ud ☺.

MissMuffin sagde ...

Sussi, det var en sand fornøjelse:)

Annette, den var også lækker! Et lille stykke var nok, men den smagte lige som den skulle og havde en rigtig god konsistens..

Maj sagde ...

Mums hvor ser det mad lækkert ud, jeg er stor fan af både sushi og tapas - gid man boede i Jylland ;D

Har lige været inde på Lines blog og kigget på den smukke cheesecake, nøj hvor ser den lækker ud!

- Maj :D

MissMuffin sagde ...

Maj, jeg er helt sikkert mere til tapas end til sushi, men det her er en fin måde at kombinere det på:) FANDANKO er et skønt sted, for der er virkeligt brugt gode råvarer og det kan smages- deres pesto fåes ikke bedre!

Tante Sød..og den sure øko-citron... sagde ...

Er du vimmer for en smuk dessert! Så flot, så jeg har selvfølgelig lige kigget over hos Line og straks meldt mig som fast læser, lækker blog hun har og meget mærkeligt jeg ikke har været med der noget før! Håber du lægger opskrift ud hos sig selv:-)

MissMuffin sagde ...

Tante Sød, det er mærkeligt ja, for Line har "eksisteret" længe og er ret sej i dessert-køkkenet!
Der er opslrift at finde hos Line, så det er bare at gå i gang:)