tirsdag den 12. maj 2009

Tortilla med bagte tomater og bacon..

Idag har vi fået en nem og lækker tortilla. Hvor jeg har opskriften fra husker jeg ikke, men nu skulle den prøves.
Hvis du laver den, så tilsæt evt. nogle friske krydderurter, lidt chili, hvidløg eller hvad du nu synes. Den smagte desværre ikke af så meget, men var bestemt ikke dårlig af den grund..

Tortilla med bagte tomater:

½ kg kartofler, skrællede
2 røde snackpebre
250 g cherrytomater
6 æg
1 lille løg
salt, peber, olivenolie

Hak løget og skær kartoflerne i små tern.
Steg løg og kartofler i lidt olivenolie i ca 10 min.

Snit peberfrugterne fint, og kom dem i panden. Steg yderligere 10 min.
Pisk æggene sammen med salt og peber.
Kom de stegte grøntsager i et ildfast fad og hæld æggene over.
Bages ved 175 grader i ca 15 min til æggemassen er stivnet.
Kom tomaterne i et ildfast fad og lad dem bage med.

Serveres med brøndkarse, stegt bacon og lidt godt kethup..

Kristian er taget til fodbold i Vadum, så Emma og mig nyder roen.
Når vi lige har samlet lidt kræfter vil vi på en lille aftenstur- men vi må hellere kigge os over skulderen, jeg vil nødig møde ham her. Men han skulle da være til at få øje på med det signalement!

Ingen kommentarer: