søndag den 3. maj 2009

Pakkens indhold...

Pakken med ingredienserne til isproduktion er kommet: Skummetmælkspulver, Druesukker/dextrose, cremodan og flydende glukose.
Disse ingredienser skulle være med til at man kan lave fedtfattig is, men jeg tvivler alligevel på det er særligt sundt, men alle de forskellige slags sukker der skal i..
Jeg har stadig ikke bestemt mig for hvilken slags is jeg skal prøve at lave, men nu må jeg vidst lige hellere få kigget på det, ellers bliver det vidst ikke til noget idag..
En pose maltmel bestilte jeg også, det skulle være godt i rugbrød og grovbrød, så der er også til et par eksperimenter, men det bliver ikke idag...

Update: Det viser sig at jeg har husket forkert. Fryseskålen i ismaskinen skal fryse i 12 timer og ikke 4 timer som jeg har bildt mig selv ind. Den er puttet i fryseren nu, og så må iseksperimentet fortsætte imorgen:)



11 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Det ser spændende ud! Pøjpøj med det :-)

Ps. Du siger bare til, hvis du mangler nogen, der skal testsmage! :D

MissMuffin sagde ...

Takker:)
Jeg er oss noget spændt på at se hvordan det ender..

Haha, mon det bliver noget problem at finde nogen til det:)

Madame sagde ...

Rigtig god fornøjelse - jeg synes det må være så sjovt at kunne lave is på sin egen ismaskine. morsd

Ha' en god søndag :o)

MissMuffin sagde ...

Jeg håber det er besværet værd, så kan man spise is med lidt bedre samvittighed:)

God søndag:)

Anette sagde ...

God fornøjelse med den hjemmelavede is. Er spændt på at høre hvordan den bliver. God søndag.

MissMuffin sagde ...

Jeg er også ret spændt, jeg har valgt at jeg vil prøve at lave jordbæris første gang:)

Mette Lykke sagde ...

Det bliver lækkert med hjemmelavet is..
Jeg havde en maskine engang..
Du kan putte yougurt i den, og det er fedtfattigt og smager godt..
Glæder mig til at høre om dine eksperimenter.

MissMuffin sagde ...

Ja, jeg tror også jeg vil prøve at lave yoghurtis engang, bare med frossen frugt og yoghurt naturel for at undgå alt det sukker..

Pernille på 1. sagde ...

Det ser spændende ud med alle de forskellige ting, jeg er spøændt på at se dine resultater.
GOd fornøjelse

Irene sagde ...

Uhmmmm...nu sidder jeg her og bliver helt lækker sulten...Jeg må vist også se at få smidt min ismaskine skål i fryseren....Knus og god søndag :-)

MissMuffin sagde ...

Pernille: Jeg er også ret spændt på hvordan det bliver:)

Mrs.Cakeaholic: Ja, få den lige smidt i så jeg kan se hvordan du gør:)