onsdag den 26. august 2009

Bage-kvaler..

Jeg har af flere omgange forsøgt at bage nogle rugbrøds-boller fra min bage-bibel, men det er altså lige før jeg mister min tro.
De vil bar ikke lykkedes og surdejen bliver hård som en sten. Nu har jeg gang i 3. forsøg, med en masse ændringer og så må jeg altså bar håbe at det lykkes!
Emma har fået en lille gåtur og efter støvsugning og gulvvask, blev det vidst vedtaget, at hun slipper for bad idag, for jeg er lidt træt.
Kristian er ude at løbe, så vi er alene hjemme. Der er rester fra igår, Emma får et spejlæg og så skal vi ellers bar se en masse fjernsyn og slappe helt af. Måske skal vi synde og spise popcorn.. Ah.. Det er jo midt på ugen og der skal samles kræfter til imorgen:)

9 kommentarer:

Madame sagde ...

Det er sjovt at høre, at Emma spiser spejlæg :-)
God fornøjelse med tv og dit spændende bageforsøg!

MissMuffin sagde ...

Emma elsker spejlæg..
Hun er ret forkælet- hun får også både rejer og fiskefrikadeller med jævne mellemrum:)
Jo tak Madame, så må vi se om det lykkedes i denne omgang..

Pernille på 1. sagde ...

Jeg måtte altså lige læse en ekstra gang da du skrev at Emma skulle have spejlæg, så er jeg da heldigvis ikke den eneste der laver mad til Hugo :)

Jeg laver nogle gange frikadeller kun til ham, det er godt at træne med

Knus

MissMuffin sagde ...

Hehe, jeg laver varm mad til Emma et par gange om ugen og et spejlæg er en af hendes favoritter:)
Måske jeg er fjollet, jeg vil bar så gerne at hun har det godt og holder vægten- nu ved jeg så heldigvis også at jeg ikke er den eneste:)
Knus

Vibeke sagde ...

Jeg kan ikke lave rugbrød, de bliver altid så hårde, at man kan bruge dem til at lægge en terrasse med!
Derfor bruger jeg altid
Just Bake - Økologisk rugbrød med surdej og solsikkekerner
Knus
Vibeke

Piskeriset sagde ...

Den bog har indimellem sin egen agenda - men jeg holder nu også af den alligevel ;-)

Jeg er spændt på, om det lykkes denne gang. Jeg tror ikke, jeg selv har prøvet opskriften.

MissMuffin sagde ...

Vibeke, det lyder da ikke for godt:)
Godt du så har just bake:) Jeg har lavet ting med surdej flere gane uden problemer, den her vil bar ikke lykkes!

Piskeris, den her opskrift er hvertfald dødsdømt fra min side af, jeg kan simpelthen ikke få det til at virke!

Hanne K's verden sagde ...

Øv, altså med de boller. Jeg er dog imponeret over at du giver dem 3. forsøg.

Og kan heller ikke lade være med at smile over den forkælede lille hund, som spiser spejlæg:)

MissMuffin sagde ...

Jeg er jo altid overbevist om det må være min fejl og ikke opskriftens:)

Jaa Hanne, hun er så fokælet, men det svært at lade være:)