lørdag den 29. august 2009

Amerikanske kanelsnegle..



Ved et tilfælde faldt jeg over Sarahs hjemmeside, som er fyldt med virkeligt lækre kager!
Jeg har længe tænkt på at bage kanelsnegle og på siden fandt jeg denne nemme og lækre opskrift.
Mine snegle blev ikke helt så høje som sarahs, men det skyldes vidst bar at jeg så forkert, så min snegele efterhævede kun 15 min, hvor de altså skulle have haft et kvarter mere. Sarah angav inden varmegrader i sin opskrift, så jeg bagte dem ved 200 gr. varmluft.
Sneglene er lækre luftige og med en perfekt mængde fyld. Den revede muskat giver altså li det sidste pift- uhm! Så efter de havde fået lidt glasur, så blev der delt rundt til naboerne, for vi kan altså ikke selv spise dem alle sammen:)
Helt klart en opskrift jeg vil bruge igen og igen..

Amerikanske kanelsnegle (ca. 14-15 stk)
25 g gær
1 dl mælk
1 spsk sukker
½ tsk salt
1 æg
100 g blødt smør
300 g mel
Fyld:
100 g blødt smør
100 g brun farin
½ spsk kanel
lidt friskrevet muskat

Evt. Glasur til pynt.

Lun mælken og rør gæren ud heri.
Rør sukker, salt og æg i.
Findel smørret i melet.
Kom gærvæden i og ælt alt sammen.
Sæt dejen til hævning et lunt sted i en times tid.
Rul dejen ud til en stor firkant.
Rør smør og farin sammen med kanel og muskat og smør det udover dejen- helt ud til kanterne.
Rul dejen sammen, skær den i 1 cm tykke skiver og sæt dem i en metalform foret med bagepapir, side om side.
Lad sneglene efterhæve en halv time.
Bages midt i ovnen i ca. 15 minutter ved 200 gr. varmluft
Løft sneglene ud af formen i bagepapiret og lad dem køle lidt af før du deler dem.
Pynt evt. med glasur.

8 kommentarer:

frk. Bibo sagde ...

Ja, det var da en nem opskrift. ;) UHM, de ser lækre ud.

MissMuffin sagde ...

Ja, ikke- dem kan man godt li overskue at bakse sammen:)
De smager rigtig skønt og sikke her dufter:)

Madame sagde ...

Ih, hvor lyder det lækkert! Jeg kunne godt spise en nu, hvor vi lige har fået chili con carne. Da min Frederik stadig boede hjemme bagte han tit - også sådan noget. Og jeg husker duften ...

MissMuffin sagde ...

Den ville helt sikkert være en lækker lille efterfølger til en omgang chili con carne:)
Efter jeg er flyttet hjemmefra har jeg virkeligt nydt at lave mad og bage, det er så hyggeligt..

Mette Lykke sagde ...

De ser super lækre ud dine snegle, jeg må prøve at lave dem efter. de kunne gøre godt til kaffen en søndag eftermiddag.

MissMuffin sagde ...

De er nemme at lave Mette, de ville helt sikkert være et perfekt søndags-projekt:)

Piskeriset sagde ...

Øj hvor ser de gode ud - nammenam! :-)

MissMuffin sagde ...

De er super gode og rigtig nemme at lave:)