tirsdag den 25. august 2009

Enorme nullermænd...

Ja, det er hvad der møder mig, når jeg står op, på trods af jeg støvsugede igår..
Emma fælder, så de store nullermænd er egentligt bar totter af hår, som hun spreder lystigt over alt. Jeg hader den her tid...
Værst er, at Emma får en slags allergisk reaktion på at fælde, så hun klør og klør og klør. Tit, så klør hun hul på huden, så jeg må klippe skaldede pletter for at såret kan få salve og lidt luft. De sidste gange har jeg kunne holde de nede, men denne gang kæmper pillerne og jeg en hård kamp for at få det til at fosvinde..
Stakkels Emma..

12 kommentarer:

Madame sagde ...

Åh, det er synd - det lyder som om, Emma har allergi eller måske lopper. Lopper kan man jo heldigvis slippe af med.

Ha' en dejlig dag, MissMuffin ;)

MissMuffin sagde ...

Lopper er det ikke, for hun bliver dryppet i nakken og vasket jævnligt..
En slags allergi må det være, ikke engang dyrelægen har kunne give en anden forklaring..
Så vi må bar håbe at de lindrende piller snart vil virke...

Ha en dejlig tirsdag:)

Lone sagde ...

Får Emma fedtstof nok i maden? Hvis hun spiser meget tørfoder, er det vigtigt, at give et tilskud med fedtstof - evt. en halv spsk. olie, fortalte en dyrlæge mig engang. Men jeg har på fornemmelsen, at Emma lever meget varieret, så det er nok ikke det, der er galt.

Karin Grøn sagde ...

Det er synd for Emma. Vores gamle Cookie havde lidt de samme problemer i fældning- det er værre jo længere hår de har- oplever jeg og hun var jo en Shetland Sheepdog havde to lag pels- inderst hvid uldpels så en yderpels og hun fældede først den inderpelsog så den yderpels. Jeg fandt så ud af, at NUform hundefrisør i Ulsted kunne få al den irriterende uldpels af, som hos hende før hun fældede nærmest blev et filttæppe.De har shampooer og balsammer og en blæser og forskellige kamme, som ingen almindelige mennesker har råd til eller plads til i sit eget hjem og de løftede nærmest pelsen af. Dookie hadede at blive børstet men hun elskede at få pelsen af. Det koster efter hundens størrelse og Cookied, der var en mellemstor hund kostede til sidst lidt over 500 kr for 4 timers behandling og det foregik i fældning to gange om året. Måske var det en ide- du kan finde hende på krak eller google hende

MissMuffin sagde ...

Det tror jeg hun gør Lone, for udover hendes tørfoder(hvalpefoder for den ekstra energi) får hun en del kylling, fisk og lever..
Det sker også kun når hun fælder, ellers er hendes hud fin..

Karin: Det er også kun når hun fælder underulden- min hundefrisør har sagt at hun desværre ikke kan hjælpe Emma, for så meget underuld har hun ikke..
Men tak for tippet:)

Pernille på 1. sagde ...

Hvor er det synd for Emma det er da næste ikke til at holde ud, det må da være noget allergi at hun har.

Kan I nu have en god dag

Mette Lykke sagde ...

Nåå den lille nuller nus..
Binyrebarkhormon er det eneste der hjælper Buster når han har allergi anfald.. Det er skrappe sager, men hvad skal man gøre, skal han have et tåleligt liv, er jeg nød til det..
Buster fælder voldsomt når han har allergi, så jeg ved ikke hvad der kommer først allergien eller hårfældning.. Jeg har fået ham screnet til den nette pris af 5000 kr. Resultatet var at han ikke kunne tåle husstøv.. Ja.. alt er prøvet. Knus til søde lille Emma.

MissMuffin sagde ...

Pernille, det er bar så synd. Også fordi jeg må skælde hende ud når hun klør sig og det forstår hun jo ikke helt.
Jeg håber pillerne begyndr at hjælpe, ellers må jeg lige høre dyrlægen..
Knus

Mette, stakkels Buster!
Her kommer fældningen så først, det sker kun de 2 gange om året hvor hun nu fælder...
Jeg tror også det er binyrebarkhormon hun får- prednisolon- tror jeg det hedder. Små, blå piller.. Nu skal de bar begynde at hjælpe, for de sår hun får ser rigtig trælse ud..
Og hun har ellers bar lige været så frisk det sidste lange stykke tid, der har jeg ikke kunne mærke at hun er en gammel dame..

Lone sagde ...

Er I blevet rådført om at give Emma hvalpe-tørfoder?
Det ville min dyrlæge ikke anbefale. Der er for meget "krudt" i (tror, det er proteiner), som en ældre hund slet ikke kan optage.
Men når du skriver, at det kun er når Emma fælder, problemet er der, så kan det ikke være kosten.

Jeg ser til min glæde i dit seneste indlæg, at hun har det meget bedre nu :-)

MissMuffin sagde ...

Dyrelægen siger det er bedre end ingenting. Emma vil kun spise et bestemt mærkes hvalpefoder og jeg tror det er pga. størrelsen på pillerne. Alt andet hundemad er for stort til hun gider tygge det..
Det indeholder stadig vigtige vitaminer og mineraler og så længe hun ikke bliver for tyk, så skal hun have hvad hun vil:)
Hun får det nu heller ikke hver dag, der er også ris, rugbrød og grøntsager i hendes kost, for hun er en kræsen dame:)

Karin Grøn sagde ...

Hæ- kræsen- ja det var gamle Cookie også- indtil vi fik Balder. så skal jeg da lige love for at ALT blev spiseligt, bare for at han ikke skulle have det. Nej set med hundeøjne- for de er jo slet ikke sådan som os og har ikke vores følelser og tanker, men er dyr--- hun skiftede fra at blive underhund til at blive flokleder, da han kom og det betød, at hun skulle have først og han måtte fodres et andet sted for overhovedet at få noget. Så kræsenhed er i høj grad et spørgsmål om livsstil- hvis der kom en hund mere skulle du bare se. Dyrlægerådene ang foder er et godt fuldfoder- tørfoder, der evt kan blødes op med lunkent vand- og vand og så skal det kun stå fremme i 15 min to gange om dagen. Så når hunden at blive sulten. Deres maver er jo heller ikke som vores men depotmaver. Balder er det ikke noget probelem med- han sluger sin mad på ca 15 sekunder- så er det slut, men sådan er hunde jo så forskellige.

MissMuffin sagde ...

Da jeg passede moster Anton i 3 mdr. ændrede Emmas appetit sig ikke. Hun er jo en skødehund, en tæppe-tisser og dem tror jeg ikke man skal tillæge en masse dybe instinkter...
Dyrelægen siger, at Emma skal have hvad hun vil, for det er vigtigt at hun opretholder hendes vægt..
Så her står der hundepiller fremme hele tiden og så får hun noget andet til aftensmad..