lørdag den 15. august 2009

På tur i det nordjyske..

Sikke en dejlig dag vi har haft og hvor er vi trætte nu!!
Dagen startede med lækker brunch hos Lotte og Carsten i Fredrikshavn. Kristian og Carsten skulle have revance for deres sidste omgang playstation, så Lotte tog mig med til Butik Divan i Strandby. Kommer i nogensinde på de kanter må i bar derind!
3 dobbelte hylder fyldt med specialiteter går fra den ene ende af den store butik til den anden. Der er specialvine, pasta, krydderier, spændende saucer, salsaer og marinader, marmelader, kaffe, te, limonader, sennep, marinerede frugter og grøntsager, honning, chokolade, masser af økologi osv.
Jeg var overvældet og endte med ikke at købe noget!
Vi sparer også lidt herhjemme nu, så jeg holdte mig i skindet, for meget af det var lidt dyrt!
Butikken har også malerier, lækkert tøj til fornuftige priser, brugskunst og produkter fra Badeanstalten.

Efter nogle dejlige timer drog vi videre til Sæby for at besøge mormor og morfar.
Det var bare rigtig hyggeligt, det er alt for lang tid siden vi har været der sidst.
Derfra kørte vi til Voerså og spiste en af mine livretter: mors møbrad i fad. UHM..
Vi fik masser af squash, tomater, porrer, de sidste agurker og blomster med hjem, så nu er der friske forsyninger!
Nu er vi godt trætte efter en dejlig dag med dejlige mennesker og lige om lidt kalder et langt varmt bad og så dynerne:)

2 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Haha, de er skønne, de chilisauce-flasker! Pragtfuld dag I har haft :-)

Sov godt!

MissMuffin sagde ...

Ja, de var næsten ikke til at stå for:)
Det var en dejlig dag, godt at få sovet ud:)
Gpd søndag!