lørdag den 1. august 2009

Morgenidyl..

Idag føler jeg mig udhvilet, for jeg har sovet så godt i nat.
Solen skinner for morgenstunden og der er vidst lovning på det fortsætter. Vi skal i kolonihaven idag til fælles arbejdsdag, men vi skal også ud og lave lidt og se hvor hård regnen har været ved haven. Hvis vejret bliver godt hele dagen ville det være så dejligt!
Nu vil jeg nyde et endnu lunt rundstykke med tandsmør. Det farligt at bo over for en bager, duften af nybagt wienerbrød strømmer ind af de åbne vinduer og frister så nemt:)

8 kommentarer:

Madame sagde ...

Godmorgen MissMufin! Uhm, det lyder rigtig lækkert med det nybagte brød - jeg er også midt i morgenmaden.

Ha' en god dag i kolonihaven - jeg håber ikke, at jeres planter har taget skade af regnen.

MissMuffin sagde ...

Godmorgen Madame..
Selvom der ikke er meget næring i sån en omgang rundstykker, så elsker jeg dem altså bar:)

Jeg kunne forestille mig at mine tomater ikke har det for godt- men at skvadderkålen trives!

Piskeriset sagde ...

Det er da også vældig udspekuleret af bageren at få hele kvarteret til at dufte af nybagt brød ;-)
Da jeg gik i gymnasiet, kom jeg også hver morgen forbi en bager, og der duftede simpelthen så skønt!

Rigtig god tur til kolonihaven!

Olines sagde ...

Godmorgen, ja jeg kan forestille mig hvilken fristelse det må være, at bo ovenpå bageren:)
Rigtig god dag i kolonihaven.

Lone sagde ...

Jeg håber morgenmaden bekom dig vel :-)
Det er min tur lige om et øjeblik.
Kan I have en rigtig dejlig dag i kolonien!

Pernille på 1. sagde ...

Godmorgen med dig, uha det må være farligt at bo overfor en bager :)

Håber at I får en dejlig dag i kolonihaven og at den ikke er alt for medtaget af regnen.

Knus

Annette sagde ...

De poser der med danske rundstykker, de giver mig altså lige et stik af hjemve :-) :-)

Rigtig god arbejdslyst i kolonihaven.

MissMuffin sagde ...

Hej Piskeris..
Man kunne måske godt have dem mistænkt for at lufte godt ud for at lokke os svage sjæle til:)
Der er rigtig mange der køber brød derovre, lige fra de åbner og langt op af formiddagen er der kø helt ud på fortovet.
Knus

Hej Olines
Jeg elsker brød og kage, så for mig er det næsten ulideligt:)

Hej Lone
Det kan du tro den gjorde, jeg elsker morgenmad! Og en rundstykke i weekenden er noget af det bedste jeg ved:)
Knus

Hej Pernille
Værst er det næsten om onsdagen når der bages onsdagssnegle, så dufter der af remonce og kanel over det meste af Nørresundby.
Knus

Hej Annette
Det er vel også kun i Danmark man spiser rundstykker, er det ikke?
Hvad spiser man i Holland til morgenmad?