torsdag den 27. august 2009

Frygtelig usund dag...

Hmm... Normalt plejer jeg at spise nogenlunde sundt, men idag glippede den vidst:

Morgenmad: Yoghurt med chokolademuesli
Formiddag: ½ hvid bolle med smør og fuldfed ost
Frokost: 1 stor hotdog og 1 is
Eftermiddag: 1 chokoladebar
Aftensmad: Koldskål og dagens sunde indslag: 1 banan
Det hele er dog skyllet ned med ca. 1½ liter vand..

Sån her bør man nok ikke spise hver dag:)
Igår spiste jeg fx følgende- som faktisk er helt vegetarisk:

Morgenmad: 5-kornsgrød med græsk yoghurt, akaciehonning og bær. Dertil 1 glas mælk.
Formiddag: Vindruer og 1 gulerod
Frokost: 2 stykker rugbrød med skrabet smør, 2 bananer og en kiwi
Eftermiddag: Lidt mandler og 1 æble
Aftensmad: Resterne fra tirsdag sammen med en god portion salat og groft hvidløgsflute.
Og ialt 2½ liter vand.

Nu må jeg hellere sætte mig ned og kigge i det nye SpisBedre og håbe på at der er nogle lækre opskrifter der kan holde mig på rette kurs:)

5 kommentarer:

Hanne K's verden sagde ...

:) Hvis det kun er noget som sker en sjælden gang, så sker der vist ikke noget ved det. Og lægger du de to dage sammen og deler med 2, så er det vist ikke helt skævt;)

Hyg dig med Spis Bedre! Jeg har tygget mit igennem. Elsker, når der kommer madmagasiner. Har bestilt Mad & Venner og glæder mig til det kommer.
Knus

Sifka sagde ...

Fordelen ved den slags dage, er at man får lyst til at spise sundt den næste dag:)

MissMuffin sagde ...

Hanne, nej heldigvis ikke:) Og nu er jeg så heldigt indrettet, at jeg holder min vægt selvom jeg spiser usundt. Så den sunde mad er bar for sundhedens skyld:)
Jeg holder kun SpisBedre og Mad!, for jeg synes de andre magasiner er lidt for "fine" efter min smag..
Knus

Sifka, sådan virker det ikke altid på mig:) Jeg skal holde mig i de faste vaner hvis jeg vil spise sundt, også fordi jeg ikke mærker nogen tydelig forskel på vægt og energi, ligemeget om min kost er sund eller usund:)
Det sunde mad holder jeg mig dog til, for kroppen kan jo sagtens være usund selvom den ikke ser sån ud..

Mette Lykke sagde ...

Nogen gange trænger man bare til at synde... HELE dagen :-)

MissMuffin sagde ...

Ja ik Mette, det ligesom det aldrig helt føles som det kan betale sig at slutte hvis man først er startet:)