mandag den 3. august 2009

Quesadillas med oksekød, peberfrugt og cheddar..

For noget tid siden så jeg en lækker steak-quesadillia hos NBH og den har inspireret til aftensmaden idag.
Super lækker mad, selv Kristian var rigtig begejstret trods de mange peberfrugter:)
Jeg lavede 2 quesadillas, men en havde været nok. Så må jeg se om den er noget ved på madpakke imorgen:)
Vi fik en salat og resterne af tzatikien fra igår dertil. Uhm...

Quesadilla med oksekød, peberfrugt og cheddar(4 pers)
300 g oksekød i strimler
1 gul peberfrugt
1 rød peberfrugt
1 lille rødløg
2 fed hvidløg
1 tsk sambal oelek
1 tsk paprika
saften af 1/4 citron
salt
olivenolie
4 spsk tacosauce
1 pose revet cheddarost (ca. 175 g)
4 hvedetortillas

Hak rødløget fint og pres hvidløget.
Svits det i lidt olivenolie.
Skær peberfrugterne i tynde skiver og kom dem ved, når løgene begynder at blive bløde.
Steg, til peberfrugterne er ved at blive bløde.
Tag dem af varmen.
Svits okeskødet- bar lynhurtigt, det må gerne være lidt rosa hvis du spørger mig:)
Tilsæt sambal oelek, paprika, salt og olivenolie.
Smør 2 tortillas med tacosauce og drys med ost.
Kom først peberfrugterne på og derefter oksekød. Drys med resten af osten.
Kom en pandekage oven på hver og pres dem sammen.
Steg quesadillas på en varm pande med lidt olivenolie. Pres dem lidt sammen undervejs.
Når quesadilliaen er sprød vendes den ved hjælp af en tallerken og steges på den anden side.
Tag af varmen og steg den anden.
Skæres i 4 dele og serveres sammen med salat og tzatiki.

2 kommentarer:

Hanne K's verden sagde ...

Jeg elsker quesadillas!! Den tallerken ville jeg gerne have sat til livs:)

MissMuffin sagde ...

Det smager også bar super godt!
Det var også rigtig lækker aftensmad- endnu en ting som jeg helt sikkert kommer til at lave igen:)