onsdag den 11. april 2012

Nem granatæble-is

Da vi var i sommerhus med Lotte og Carsten tog vi desserten med.
Kristian er ikke den store dessertspiser, men han ville gerne have is og gerne is i nøddekurve. Sådan blev det så:)
Isen er utroligt simpel at lave og får en virkeligt fin konsistens. Vi var alle meget positivt overraskede, for den smagte vildt godt og smeltede på tungen.
Opskriften er fra "Nigella Express" af Nigella Lawson:)
Jeg fik ca. 1 dl. saft ud af de 2 granatæbler og limen. Så jeg tænker, at man kan lave isen med alle mulige andre former for frugtsaft, hvis man holder sig til ca. 1 dl. Det skal hvertfald prøves!
Har du ikke en saftpresser, så blend granatæblerne med en stavblender eller i en almindelig blender- bare pas på, for de afgiver vildt meget farve!
Nøddekurvene har jeg købt og så fik vi bare lidt friske jordbær til. Nemt og lækkert!

Nem granatæble-is (½ liter)
½ l. piskefløde
175 g. flormelis
2 granatæbler
1 lime

Pil kernerne ud af granatæblet og skræl limen.
Pres det i en saftpresser.
Sigt saften i en fintmasket si, så der ikke kommer kerner eller frugtkød med i saften.
Pisk flormelis i saften lidt af gangen, så det bliver godt opløst.
Tilsæt herefter fløden og pisk til en blød og lyserød skum.
Hæld skummet over i en lufttæt beholder og frys det i min. 4 timer inden servering.

5 kommentarer:

VillaVillaKulla sagde ...

Mums den var god søde :)

MissMuffin sagde ...

Du er tidligt oppe Lotte:)
Jeg håber, at I fik spist resterne? Kristian var meget fortørnet over at jeg gav jer dem, haha..

VillaVillaKulla sagde ...

Haha han er så sjov - du må skynde dig at lave en ny portion :) Nej vi glemte den sku! Men vi tager nok derud i weekenden, og så skal den spises med fryd! Uhm!

Marian N. Larsen sagde ...

Det lyder jo helt fantastisk. Jeg må snart igang med at lave is selv. Mon det skal være hytteost is? haha

MissMuffin sagde ...

Marian, den er nem og god:)
Hytteostis vil jeg nu ikke anbefale, haha..