fredag den 20. april 2012

Lækker morgenmad

Sådan så morgenmad ud igår, da jeg uventet havde tid til at hygge med Kristian inden han tog til Barcelona for at se fodbold. Rundstykker, kage, æg, bacon, tomater og lidt af alt det gode, som nu hører sig til et ekstra lækkert morgenbord.
Nu sidder jeg så her med min vanlige havregrød, men den er heller ikke at kimse af:)
Weekenden skal bruges på arbejde både idag og imorgen og så har jeg fødselsdag på søndag, hvor der først kommer damer til brunch og aftensmad med mor og mormor.
Godt jeg har veninderne når Kristian bare tager på fodbold-ferie:)
Måske jeg også lige skal få planlagt menuen til søndag, for lige nu er køleksbaet temmeligt tomt og det duer ikke rigtigt når gæsterne forventer at få mad:)
Hvis I har nogle gode og lidt anderledes forslag til hvad jeg kan servere til brunchen hører jeg gerne fra jer?

9 kommentarer:

Karens Kaos sagde ...

Kold kartoffelsalat med grønne linser. Den er virkelig et hit!! Det lyder lidt mærkeligt, men smager himmelsk og er god til en brunch, hvor der normalt er både skinke, spegepølse, bacon og pølser. Opskriften skal jeg lige grave efter, så sig til, hvis du vil have den :-)
God dag.

MissMuffin sagde ...

Karen, det lyder godt nok lidt mystisk- jeg servere dog ikke bacon og pølser denne gang, men satser på en mere tøset brunch:)

Louise sagde ...

hej hvor ser det bare lækker ud. man bliver da helt sulten... ha en dejlig arbejdsdag.

Louiogbearnaisen sagde ...

Hej

Uhh, kunne altså godt lige spise et grovbirkes!

Har ikke skrevet her før, men har fulgt med ;)
Vil bare lige sige, at det er mægtig hyggeligt, at få lidt hverdag fra det nordjyske, når man selv savner det :)

God weekend

Mange hilsner
Louise

Sandra. sagde ...

Masser af lækkert frugt, fx jordbær, melon, vindruer osv. Det er altid lækkert.
Jeg ved jo ik lige hvor mange i bliver, men evt. små skåle/glas med græsk yoghurt pyntet med musli med små chokolade stykker og honning/sirup.
Et par gode oste, fx nogle specielle som man ikke li normalt køber.
Juice - evt. hjemelavet og god kaffe og the :)
Tillykke med dagen på søndag :)

Mvh Sandra

MissMuffin sagde ...

Louise, jeg blev også helt sulten igen:)

Louiogbernaisen, jeg elsker også grovbirkes- især med ost på!
Dejligt at høre at du følger med- du skal bare skrive så tit du lyster, for det er altid hyggeligt med kommentarer:)

Sandra, det var også planen, men hvis nogen nu lige havde en sjov og anderledes ide, så var jeg også modtagelig for inspiration:)

Den flyvende gris sagde ...

Uhm cremesnitte. Et af mine store savn fra Nordjylland.

MissMuffin sagde ...

Den flyvende gris, det er altså også noget af en syndig basse, sån en cremesnitte:)

Rikke sagde ...

Du er velkommen til at kigge på min blog, i marts havde jeg et indlæg på hjemmelavede rundstykker...de blev ikke så store som dem fra bageren, men smagte virkelig godt! Og så kunne en anderledes ting at servere til brunch jo være arme riddere (french toast)...se evt samme indlæg på min blog...
God fornøjelse! ;0)