lørdag den 7. april 2012

Mormors fødselsdagskage

Min mormor havde fødselsdag igår og hun har ønsket sig en Hindbærmoussekage igen og igen, så på hendes fødselsdag skulle det selvfølgeligt være. Det er altså også en virkeligt dejlig kage:) Så har du ikke prøvet den endnu, så få det lige gjort!
Denne gang pyntet med friske jordbær og lækre chokoladehjerter fra Dr. Oetker.
Dagen idag står på arbejde for mit vedkommende, men så er det jo nu engang. Heldigvis venter der jo så endnu 2 fridage forude:)

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fin blog, men det skærer virkelig i øjnene hver gang du skriver "bar, li og sån" når det hedder "bare, lige og sådan"... hører sms sprog til i en seriøs blog? Ikke efter min mening....

Astrid sagde ...

Det er vel hendes blog, du kan jo bare lade være med at læse med hvis det genere dig så meget :)

Synes bloggen er som den skal være! Basta bum :)

Mette sagde ...

Enig med Astrid... :)

Apropos kage. Hvis jeg nu bestiller og køber en af Sallings lækre lagkager en lørdag, kan den så ikke godt holde sig frisk til søndag, tror du?

MissMuffin sagde ...

Anonym, nu er det heldigvis et frit land vi lever i, så jeg og kan skrive "bar", "li" og "sån" lige så meget jeg vil. Det betyder også, at kan du ikke li det, så kan du da bar lade være med at klikke dig herind!
Min blog er min hobby og ikke en dansk stil, så mere seriøst er det heller ikke..

Astrid, mange tak, du er BAR LI en sveske:)

Mette, tak:)
Jo, de fleste af lagkagerne kan sagtens holde sig en døgns tid hvis du bare sørger for at den kommer i køleskabet hurtigst muligt:)

Mette sagde ...

Tak for svaret... du er også BAR LI en sveske :)

Mutti sagde ...

Den kage ER bare lækker.
Jeg kastede mig ud i den, til trods for du har skrevet den kunne være omstændig.
Den faldt i god jord hos mit panel herhjemme ;)

Så det bliver også den der bliver desserten til min fødselsdag om lidt...

MissMuffin sagde ...

Mutti, den er bestemt ikke svær, men lidt omstændig synes jeg den er- den er heldigvis alt besværet værd! Min familie elsker den hvertfald, så dejligt at din familie også synes om den:)

O. Ja sagde ...

Hej MissMuffin, elsler dine opskrifter <3 Din surdej danner basis for brødlavningen her i huset. Nu skal din mormors yndlingsfødselsdagskage laves til vores fælles fodselsdag om 14 dage... Hvor mange tror du, den strækker til? Jeg har tænkt mig at skifte hasselnødderne ud m valnødder.
Tak!

MissMuffin sagde ...

henrikoly, det er jeg bare glad for at høre:)
Normalt laver jeg kagen i en springform på ca. 26 cm, men den gik i stykker for nyligt. Moussen bliver ikke så høj, men så kan du få hvertfald 10 pæne stykker ud af portionen.
Her har jeg brugt en springform på 22 cm. og fik en smule mousse og en del marengs i overskud. Her kan du så hvertfald få 8 pæne stykker ud af den..
Jeg har prøvet at lave den med både hasselnødder og mandler med succes, så valnødder må også smage skønt deri..