mandag den 23. april 2012

Min fødselsdag



TAK! for de mange hilsner på min fødselsdag:)
Brunch kan være mange ting, så til min fødselsdag valgte jeg bare lige det, som jeg nu havde lyst til:

Ølandshvedebrød og rugbrød
Rullepølse og spegepølse
Lun leverpostej fra Slagter Munch (meget god leverpostej)
Gouda med pesto, smøreost med hvidløg og favoritten tallegio
Tomater, peberfrugt og agurk
Mandelsmør med kanel
Kærnemælkspandekager med jordbærsirup
Græsk yoghurt med blåbærsyltetøj og choko-knas
Smoothie med jordbær
Melon, vinduer og jordbær
Juice, kaffe og the

En lidt tøset brunch, hvor de traditionelle scrambled eggs, bacon og pølser er undladt. Ikke fordi, at jeg ikke kan li det, men jeg havde lyst til noget andet.
Der skulle ha været "Æg i butterdej", men jeg havde købt tærtedej i stedet for butterdej, så jeg fik det ikke lavet. Øv!



Aftensmaden skulle være lidt nem, for jeg skulle lave den hjemme hos mormor. Samtidig skulle det være noget af den slags, som hverken mor eller mormor selv laver. Jeg har længe haft lyst til quesadillas, så det blev det til og så med salat og guacamole til. Det vakte stor lykke hos både mor, mormor og den lille møgunge. Fyldet blev Pineapple Salsa fra SantaMaria, cheddarost, stegt kylling med spidskommen og tynde skiver peberfrugt.

Dessertern blev en "Yoghurt-Citronfromage med pistacie" fra min nye kogebog "Forårsfristelser".
Desværre blev den ikke særligt vellykket, da den slet ikke stivnede nok og der kom en smule "flimser" i- i min familie er der mange store traumer omkring husblas og flimser, haha:)
Smagen fejlede ingenting, men det var lidt ligesom at spise yoghurt med citron!

Idag har været en laaaang dag! Mødte kl. 6 inde i Salling. Ikke nok med at Rivegilde startede, så åbnede det nye bageriudsalg i Algade også. Selvom det gik rigtig fint, så er det altid spændende når der skal startes noget helt nyt op. Har I været forbi?
Kl. 22.30 kan jeg hente Kristian i lufthavnen- han er savnet:)

5 kommentarer:

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

Nøjh det lyder som en lækker brunch søde. Og den der fromagedjævel, den ser nu ret så god ud alligevel :) Flimser eller ej ;)

Håber du nød din fødselsdag fuldt ud, selvom Kristian ikke kunne være med. Det bliver godt til dig at hente ham hjem i aften :)

MissMuffin sagde ...

Det var rigtig lækkert og de dejlige damer kunne hvertfald spise igennem- elsker at mine veninder så madglade:)
Flimser er bare frygteligt, men heldigvis var det kun lige et par stykker!
Havde en lang og dejlig dag, så det bliver godt med en normal hverdag igen..

Kirsten sagde ...

Uhm - det lyder vel nok rigtig lækker, både brunchen og aftensmaden ;-))

Anjainspace sagde ...

Det lyder som en helt perfekt dag og tillykke med den 

MissMuffin sagde ...

Kirsten, det var også rigtig lækkert! En meget afslappet menu, men det passede også godt til sån en søndag..

Tak Anja:)