onsdag den 3. juni 2009

Søde sager i laaange baner..

Den her chokoladeblok er noget andet end de 100 grams plader vi er vant til:) Den vejer vel knapt 3 kg!
Kurset startede med intro, teknikker og en masse snak og smagsprøver om chokolades kvalitet - nøj hvor smagte det godt!!
Derefter blev vi delt i grupper, som hver især fik en opskrift vi skulle følge.


Pia og mig lavede Grand Marnier trøfler. Her ses de før de er dyppet i mørk chokolade og trillet i chokoladedrys. Uhm.. Der blev også lavet chokolade med lakrids, cognac, calvados og andre spændende sager.

Jeg har lavet en lille dåse til morfar og resten skal så med på arbejde imorgen. Når jeg har smagt de forskellige, blogger jeg måske et par opskrifter hvis jeg synes de er gode:) Vi fik alle et hæfte med opslrifterne med hjem..

Kursuslederen var rigtig sød. Han er islænding, dansk gift og har arbejdet som konditor i mange år. Da jeg spurgte ham om han ikke var interesseret i at afholde kurser om dekoration af kager, var han rigtig positiv. Så hvis vi kunne stille hold ,ville han overveje kraftigt om han ville afholde et kursus for os til efteråret. Han afholder også et andet chokoladekursus til efteråret, og der skal jeg jo helt sikkert med igen:)

7 kommentarer:

Anja sagde ...

Mmmm, det ser godt ud :P Hvor bliver de kurser afholdt henne? Eeeeelsker chokolade, hihi :D

Anonym sagde ...

Ja for søren hvor ser det bare rigtig lækkert ud.

Jeg er da også rigtig nysgerrig efter hvor de kurser bliver afholdt henne.

/Anja - Kagegalleriet

MissMuffin sagde ...

Anja:
Ja, meget!
De bliver afholdt på Food College Aalborg.
De kurser jeg omtaler er arrangeret til Kristians firma og koster derfor ikke ret meget.
Prøv evt. at ringe ud til Food College og hør deres kursusafdeling.

Anja/ Kagegalleriet: Det var et super kursus og der blev ikke sparet på noegt:)

Anette sagde ...

Uuuuuhhhh hvor lækkert!

Anonym sagde ...

Det er bare skide flot
der bliver lækkert til jul med rigtig hjemmelavet konfegt
ved en der glæder sig til at smage

MissMuffin sagde ...

Anette: Det var SÅ lækkert:)

Hmm... Jeg synes jeg fornemmer et noget stort ambitionsniveau på mine vegne:)

Hanne K's verden sagde ...

Ja, sådan en blok chokolade er da værd at skrive om.

Jeg håber, at du finder nogle lækre smagsvariationer og vi får et par opskrifter at se:o)
God weekend til dig.