tirsdag den 17. august 2010

En lille bitte fugl flyver til Grønland...


Min lille bitte lillebror (den store møgunge på 21) tager til Grønland på lørdag eller mandag! Bar li sån!
Forrige fredag blev han færdig som skibsbygger på et værft her i Aalborg og nu tager han så til Grønland en tur for at arbejde og se hvordan de bygger både deroppe..
Fik li lidt ondt i hjertet da jeg hørte det, for lørdag er altså rigtig snart!
Det bliver virkeligt en fed oplevelse for ham, for han elsker fiskeri, jagt og natur og dem han skal bo ved går vidst selv en del på jagt.
Han får nok ikke rigtig tjent nogle penge, men får til gengæl returbillet og kost&logi, så jeg kan ikke lade være med at være en lille smule misundelig over den oplvelse der venter ham!
Grønlands natur er jo frygteligt smukt, det ville jeg gerne opleve selv...
Til gengæld vil jeg så gerne undvære deres hvalkød, tørrede rensdyr og nedgravede fugle i sælmaver eller hvad de nu spiser deroppe, men jeg ved at han nok skal smage på det hele hvis han bliver budt, for han er ikke sart ligesom hans søster:)

4 kommentarer:

Villa Ko sagde ...

God tur til din lillebror! Der venter ham garanteret en oplevelse for livet :-) Hvad med at gribe chancen og besøge ham deroppe... Hvor længe skal han være der?
Jette / Kamma og Ko

MissMuffin sagde ...

Jette, det gør der helt sikkert!
Han skal være der et par måneder ind til videre, så må vi se om han har lyst til mere..
Det kunne være skønt at besøge ham, men en billet til Grønland er ret pebret, så det kan min elevløn desværre ikke bære...

Janne B.T. sagde ...

Øv øv, det er snart! Men det bliver garanteret enormt fedt for ham :)

MissMuffin sagde ...

Janne, synes også det er li snart nok, men man må gribe chancen når den byder sig:)