onsdag den 4. august 2010

Risotto....

Risotto er virkeligt et hit i min mave, men ikke i Kristians, haha:)
Idag blev det alligvel til en omgang tomat-risotto, for det er nemt og simpelt og mættende.
Lige hvad jeg havde brug for efter en lille shoppetur inde i byen, det tærrer på kræfterne:)

En ting, der altid er på lager i mit skab er risottoris.
Risotto kan laves i masser af varitationer og kræver bar lidt god boullion en et stykke frisk parmesan og så er der en helt alm. risotto, der kan tilsættes fx. asparges, tomater, peberfrugt eller svampe.
Næste gang vil jeg lave en omgang med svampe, men først når sæsonen starter, for så kan man indimellem få nogle forskellige friske svampe på torvet og det ville være lækkert.
Risotto er en kaloriebombe af hvide ris, fløde og ost. Server den evt. med en salat.
Idag fik vi grove flutes og lidt sprødt serrano til...

13 kommentarer:

NamNam sagde ...

Jeg elsker risotto. Det lyder lækkert og enkelt med tomat. Det må jeg prøve. Herhjemme er risotto et hit på rejer, ærter og selvfølgelig parmesan. Mums!

Miv sagde ...

Jeg er evigt misundelig.. For du laver altid den mest simple ret, og så er det bare Gudemad!
nums, altså..

MissMuffin sagde ...

Frk NamNam, det er det også!
Der skal også gerne et ordenligt drøn persille i, men Kristian tror persille er giftigt, så det undlod jeg denne gang- det smager ellers rigtig godt:)

Miv, du må bar til gryderne, det er faktisk slet ikke så svært:)
Bar husk at brug ordenlige råvarer, for i noget som risotto smages det virkeligt om du har brugt ordenlig ost og boullion...

Hanne K's verden sagde ...

HAHA .... Kristian han er bare god underholdning. Eller rettere - du er god underholdning, når du beskriver Kristian;D

Det lyder godt nok lækkert ... jeg ved ikke, hvorfor jeg er så dårlig til at huske Risotto. Hmmmm .... godt, at jeg har dig til at huske mig på det!!

Piskeriset sagde ...

Tomatrisotto lyder altså ret besnærende. Jeg prøver at bilde mig selv ind, at det er rimelig sundt, så jeg kan få lavet det noget oftere, så det går ikke, at du skriver det modsatte - så opdager jeg jo alle kalorierne (eller værre - de opdager mig! :-D).

MissMuffin sagde ...

Hanne, han ved vidst heller ikke, at jeg gør lidt grin med ham her på bloggen:)
Risotto er godt, forstår slet ikke at man ikke tænker på det hele tiden:)

MissMuffin sagde ...

Piskeris, jeg prøver også at bilde mig ind at det er sundt- der er jo tomater i!
Men, ost, fløde og hvide ris, det dur ikke i længden..
Har dog hørt at den kan laves på brune ris, hvis de koges lidt først, så det skal jeg da ha prøvet af engang...

Hanne K's verden sagde ...

Jeg smagte den anden dag en perlebygversion .... LÆKKERT!! Og det er vel temmeligt sundt;)

MissMuffin sagde ...

Det hjælper hvertfald på sundheden Hanne:)
Jeg har prøvet at lave det med perlespelt, men jeg synes der bliver for meget tyggemodstand deri- de skal nok koges lidt først hvis det skal blive helt godt..

Malou Klidmoster sagde ...

Fløde i risotto? Det har jeg aldrig hørt om før. Det bliver sikkert meget cremet og lækkert :-)

MissMuffin sagde ...

Er det rigtig klidmoster? Jeg troede man lavede det fløde, haha...
De 2 opskrifter jeg bruger gør hvertfald og det er med til at samle det til sidst, så det bliver meget cremet- og det kan jeg godt li:)

Malou Klidmoster sagde ...

'Rigtig' risotto er kun med hvidvin, fond, smør og ost - men derfor kan man jo sagtens komme fløde i ;-)

MissMuffin sagde ...

Jeg er vild med risengrød, måske derfor flødesmagen er faldet så godt til hos mig:)