lørdag den 14. august 2010

Bar en lille tur ind til byen...

Tingene kan hurtigt udvikle sig!
Jeg sku bar li ind i Matas i Friis og kigge efter en parfume for Lotte, som var på tilbud og som jeg så også selv ville have.
Selvom parfumen selvfølgeligtvar udsolgt, så synes Kristian, at jeg skulle have en anden af mine ynglings, som også var på tilbud og oveni købte han også min ynglings-bodylotion til mig. Om jeg er forkælet? Det tror jeg nok!
(Ellers så lugter jeg ganske frygteligt, haha)

På torvet skulle jeg bar li have et stykke gruyere hos ostedamen, men hvad sker der så?
De havde masser af forskellige svampe og de her kantareller skreg nærmest på mig.
Pludseligt havde jeg også købt aspargeskartofler, persille i store mængder og en klasse af de lækreste vindruer. Skulle ha købt nogle flere!
Så iaften skal vi have røde bøffer, kantarelsauce, fransk flutes og aspargeskartofler vendt i havsalt, smør og persille. Åh, det bliver godt!

Jeg elsker at gå på torvet og idag var en særlig god dag, for jeg mødte en af de damer, som jeg passede i hjemmeplejen for et par år tilbage.
Blev så overrasket over hun kunne genkende mig på lang afstand og gav et kæmpe knus, blev simpelthen så rørt:)
Hjemmeplejen er på mange måder hårdt, utaknemmeligt og ulækkert arbejde, men der findes også bar mennesker, der er alt den hårde slid værd.
Jeg tror ikke, at jeg skal i hjemmeplejen nogensinde igen, men den tid jeg var der lærte mig utroligt meget og jeg mødte nogle helt specielle og dejlige gamle mennesker, der gik lige ind i mit hjerte..

Uhm, DKNY's "æble-parfumer" er virkeligt lækre.
Det skulle ha været en Marc Jacobs "Daisy", som jeg er helt vil med, men alle DKNY's æbledufte er også lige mig. Og til at betale i modsætningen til "Daisy"!
Udover Marc Jacobs "Daisy" parfumer (den sorte/guld er favoritten) står Christian Diors "Miss Dior Cherie" også højt på min ønskeseddel, for den er også helt fantastisk.
Chanels "Coco Mademoiselle" har jeg stadig en smule tilbage af, den er altså også en klassiker.
Bodylotionen fra Biotherm tror jeg mange kender.
Den er drøj i brug, fugter rigtig godt og har en frisk citrusduft, der får følelesen af "nyvasket" til at vare længe.
Den har jeg også haft flere gange, men jeg bruger også baby- eller mandelolie til min krop, det fugter rigtig godt, men skal tørre lidt længere inden jeg kan tage tøj på.

5 kommentarer:

BillyRubin sagde ...

Lyder virkelig som en dejlig dag! Ærgrer mig over at jeg har meget langt til "torveshopping" her hvor jeg bor, det er bare noget særligt hyggeligt :)

Biotherm-bodylotionen er også min yndlings, den passer perfekt til min hud.

MetteSofie sagde ...

Jeg vil gerne nikke ja til, at du vist bliver forkælet af ham Kristian ;)
De der kantareller ser bare lækre ud. Vi må vist også snart en tur på torvet en lørdag formiddag og lade lopper være lopper en enkelt lørdag :) Ha en dejlig weekend! Kh. Mettesofie

MissMuffin sagde ...

BillyRubin, det er nemlig noget helt specielt og folk er meget venlige og snaksalige sån et sted:)
Den er rigtig godt den bodylotion også til min meget tørre hud..

MetteSofie, jeg er meget forkælet, ham Kristian ved hvad jeg kan li og hvad der gør mig glad:)
Jeg kunne heller ikke stå for dem og synes det var på tide at eksperimentere lidt med andre svampe end champignon:)
Ha en dejlig weekend derude på landet!

Piskeriset sagde ...

Men det er så hyggeligt at købe ind :-)

... det lykkedes mig dog at holde mig til én forretning og kun tage ting, der stod på indkøbslisten (men jeg var også så sulten efter frokost, at indkøb bare skulle overståes i dag!)

Det lyder spændende med æbleduftene - har de mange varianter?

MissMuffin sagde ...

Piskeris, det lykkes så sjædent for mig at begrænse mig, så nu holder jeg mig væk fra centrum resten af denne måned!

Ja, der er en 4-5 stykker, der alle ligner et lille æble.
Mener de fåes i grøn(den klassiske, som jeg også har), lyserød(den nye), lilla og rød og måske endda en mere..
De er ofte på tilbud til omkring 200 kr og er dejligt friske i duften, perfekt til hverdag...