tirsdag den 3. august 2010

Hårkrise....

Sidste sommer røg de lange lokker jo til fordel for det korte look og jeg har været rigtig glad for de frække, korte frisure, men jeg savner at kunne sætte det op og væk...
Jeg er tæt på at have en kort page nu, så om en 2-3 måneder får jeg sat ekstensions i, til mit eget hår er langt og pænt...
Nu har jeg også fået lyst til at skifte hårfarve fra det lyse, som jeg har haft i maaaange år, men så kommer problemet..
Man kan ikke bar farve det lyse hår, for det har svært ved at binde farve, så der blir en rigtig træls og grim overgang fra det lyse til noget mørkere..
Havde ellers drømt om at smide barbiehåret til fordel for en mørk orange eller måske en dyb brun, men Christina er noget skeptisk og mener det kan tage mindst ½ år inden det bliver pænt...
Så nu skal jeg igang med at overveje, om jeg gider at smide så mange penge og tid efter det, som det kommer til at tage....

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Er det fordi dit hår er affarvet at I mener det vil tage så lang tid at gå fra lys til mørk?
For jeg er oprindeligt helt blondine, meget lyst. Jeg havde aldrig farvet mit hår før, og sidste sommer gik jeg fra lys til mørk, hvilket jeg har været rigtig glad for. Folk siger det er som om jeg burde være født brunette fordi det klæ'r mig bedre.
Og jeg fik det farvet håret 3 gange og så var farven helt som den skulle være. 1 gang, 2 gang efter 14 dage og så en 3 gange efter 14 dage igen tror jeg nok. :-) Synes du skal give det en chance! ;)

Piskeriset sagde ...

Ja, det er selvfølgelig noget af en investering. Har din en frisør en paryk i den farve, så du har set, hvordan det kommer til at se ud, hvis du tager skridtet? Bare så du er helt sikker på, at det er det, du vil :-)

Selv blev jeg klippet helt pagekort sidste efterår og fik det farvet næsten sort, men efter et par måneder måtte jeg erkende, at det var for kort og voksent til mig (!), så nu er jeg tilbage i det næsten skulderlange og med lyse og mørke striber i håret :-)

MissMuffin sagde ...

Line, det er nemlig fordi det er affarvet og er blevet det i så mange år, så selvom meget er røget af, så har hårets struktur ændret sig en del..
Fik lavet nogle mørke striber i det for noget tid siden- jeg havde dem i en uge, så var der bar sån lidt grå totter tilbage..
Christina, som er virkeligt dygtig og meget ærlig mener, at den optimale farve først vil være nået efter 6 månder selvom jeg farves hver måned og de første 3-4 måneder vil det ikke blive ret pænt, fordi håret ikke kan binde farven..

Piskeris, det har jeg ikke forsøgt mig med, men Christina kan det med farver og form...
Og så er jeg jo faktisk også mørk fra naturens side, men brune øjne og lækker mørk leverpostej, så det lyse er ikke det mest naturlige.
Som Christina sagde da jeg spurgte til råds vedr. farve "Med brune øjne ville jeg sige, at du kunne bære alle farver undtagen lys, men utroligt nok virker det lyse meget naturligt til dig"...
Nu må vi se, jeg skal i tænkeboks, men tror jeg beholder det lyse lidt endnu, for er ikke indstillet på at have mærkeligt-farvet hår i flere måneder..

Miss Midtjylland sagde ...

Waaaauv.... den mørke der er bare flot! Selvom jeg er vant til at se dig med det helt lyse, så det vil være noget af en omvæltning :-) Der sidder en del identitet i sådan noget hår, hva?

MissMuffin sagde ...

Pia, det vil ta 10000 år hvis det skal blive den farve, så nu må vi se..
Der ligger jo generelt meget i udseende. Førstehåndsindtryk er tit vigtigt om man så vil det eller ej og udseende er også med til at afspejle personlighed..
Jeg er jo ret forfængelig, så for mig er det en "hobby" at passe mit hår, haha...