lørdag den 14. august 2010

Kantarelsauce...

Det her er rigtig lørdags-mad, uhm hvor det smagte..
Kantarellerne var så lækre og alle 35 kr værd!
Kantareller og mange andre svampe er meget sarte og bør derfor kun rengøres med en blød børste eller pensel, men det er jeg for sart til, så jeg rengør dem i en stor skål vand og ligger dem til "tørre" på et rent viskstykke, for jeg skal ikke have jord og grannåle med i min sauce!
Opskriften har jeg sjuset mig frem til, så her kommer den cirka som jeg fik den lavet- kan kun anbefales:)
Nu fik vi den med bøf og kartofler, men på ristet brød eller på pasta ville den også smage skøønt!

Kantarelsauce (2 pers)
300 g rengjorte kantareller
1 finthakket løg
2-2½ dl kraftig grøntsagsboullion
2 dl fløde
1 stor klat smør
salt, peber

Bræk forsigtigt kantarellerne i mundrette bidder.
Steg løgene i smørret, til de er er klare og bløde.
Rist svampene med til de får en smule farve.
Kom halvdelen af boullionen ved og lad koge en smule ind.
Kom fløden ved og lad det koge ind- endeligt ikke for længe, så bliver svampene kedelige.
Spæd evt. med fløde og boullion indtil du får den øsnkede konsistens.
Smag til med salt og peber.

6 kommentarer:

Hanne K's verden sagde ...

Åh, det er det pureste guf!

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Uhm!!! hvor ser og lyder det bare godt.
Her har vi bare fået en kedelig pizza, var så træt efter at ha´ holdt loppemarked,det meste af dagen.

Ha´en fortsat dejlig aften...

Malou Klidmoster sagde ...

Det som Hanne siger :-)

MissMuffin sagde ...

Hanne og Klidmoster, det bar bar guf:)

Indretning med farver, det var rigtig lækkert og med helt friske sager fra torvet..
Pizza er også godt nok når der ikke er tid til at stå i køkkenet...

Piskeriset sagde ...

*slurp*
Jeg vil godt tilmeldes en cateringordning hos dig! :-D

MissMuffin sagde ...

Piskeris, der er vidst li lidt langt over til dig:)