søndag den 15. august 2010

Mit soveværelse...

Det er hårdt at bo 2 mennesker og en magelig pekingeser på 65 kvm.
Det er kommet til at kræve en makeover til især soveværelset og den er godt på vej.
Mit smukke karlekammerskab er flyttet ind i stuen, så Kristian kan have noget af sit tøj der + vi kan have noget ekstra sengetøj deri.
Resten af Kristian tøj gemmer sig 4 i trolleys under sengen- og så står der et 3fløjet skabet hjemme i hans lejlighed, der er proppet med tøj. Der er sikkert stadig hans konfirmationstøj deri, for Kristian smider ikke ret gerne noget ud, haha...
Istedet har jeg fået dette skønne stativ fra Ikea, hvor det meste af mit tøj kan hænge.
Toiletmøblet rummer resten, mens sports- og overtøj stadig gemmer sig i karlekammerskabet nederste skuffer.

Mit undertøj gemmer sig i disse søde kasser fra Ikea, der står på kister for enden af sengen.
Sengen er blevet vendt en halv omgang, så vi mangler li at få flyttet lamperne med.
Imens fungere de udemærket som knager:)
Kristian hader min lysekrone (også fra Ikea- det er faktisk frygteligt, der er Ikea over alt herhjemme).
Jeg synes den er super fin og romantisk, især når der kommer små stearinlys deri.
Det er der aldrig her om sommeren, hvor de ikke holder så godt til varmen.
Toiletmøblet stod i garagen da jeg flyttede ind her og jeg fik hurtigt overbevist farmor om, at jeg heller måtte få det:)
En klat hvid maling og en strej guld, så blev det hurtigt mit ynglingsmøbel!
Skufferne gemmer på tøj og strømper og ellers bruger jeg det mest til mine smykker og Kristians parfumer.
Den smukke gyngestol fik vi af Kristians mors mand, da ingen i hans familie ville ha den.
Den er knapt 100 år gammel og står stadig med den originale maling, så jeg nænnede ikke at male den som planlagt. Det ville være synd synes jeg.
Den plejer at stå i stuen, men nu er den kommet ind i hyggekrogen i soveværelset.
Vi bor MEGET tøset.
Selv nogle af mine veninder synes det er slemt og mange forstår ikke, at Kristian kan klare det.
Som det er nu, er det i teorien kun min lejlighed. Derfor kan det gå.
Kristians lejlighed er stadig til salg (over 1 år nu), så så længe vi ikke har fælles adresse nyder jeg udøve totalt diktatur herhjemme. Når vi for alvor skal bo sammen tror jeg desværre ikke, at jeg får min vilje på samme niveau:)

Vi mangler lige den sidste oprydning og så sengeborde.
Hvorfor er det ikke til at få ordenlige sengeborde?! Vil ski ikke gi en formue for deres grimme laminat-borde, så indtil jeg finder på noget, så må vi undvære.
Det har vi gjort længe! Eller dvs. jeg har et meget grimt bord ved min side, men nu skal det ikke ha lov at ødelægge al idyllen her på bloggen:)

10 kommentarer:

Trine sagde ...

Spændende at se hvordan andre indretter sit hjem. Synes din lysekrone er flot :-)

MissMuffin sagde ...

Tak Trine- det skynder jeg mig at sige videre, haha...

Mig sagde ...

Er vild med dit toilet møbel og gyngestol !!! Det er fedt at have lidt gamle ting også !!!

Hyggehygge
Marianne

Ps.. jeg holder med Kristian ang den lysekrone... Men det behøver du jo ikke at fortælle ham...

MissMuffin sagde ...

Marianne, det er vidst efterhånden oss en god blanding af gamle arvestykker og så Ikea herhjemme, der er hvertfald ikke ret meget andet:)
Sh! Kristian må intet få afvide omkring lysekronen!!

Lone sagde ...

I bor bare SÅ yndigt, MissMuffin :)

Jeg går også og overvejer, om jeg ikke skulle anskaffe mig et tøjstativ til mit tøj og smide mit garderobeskab ud (husbond har sit eget). Men bliver tøjet ikke støvet hen ad vejen?

Toiletmøblet er bedårende - også de luftige hvide gardiner :-)

Jeg fandt en skøn gyngestol i foråret, som jeg behandlede, så den nu fremstår i ubehandlet ask.
Men din er smuk, som den er med sin originale farve.

MissMuffin sagde ...

Tak Lone!
Jeg døjer ikke med, at tøjet bliver støvet, men jeg er også hård og har kun det fremme som jeg bruger- jeg gemmer ikke ret meget...
Vinterfrakker og sån hænger dog også inde i Kristians tøjskab, for ellers bliver de lidt støvede...

Smykkediva sagde ...

Du skal passe på med smykkerne. Hvis du har ægte smykker må du ikke hænge dem på den måde, så oxiderer sølvet og det bliver sort og mat. :)

MissMuffin sagde ...

Smykkediva, de ægte smykker er også pakket i smykkeskrinet eller deres egen æsker:)
Kun nogle få øreringe hænger fremme, men jeg kan godt li at de kommer til at se lidt "antikke" ud...

Unknown sagde ...

Eeej elsker det toilet møbel, men der kan nok ikke stoppes et lignende ind på mine 49 kvm ;)

smil Lise

MissMuffin sagde ...

AAlborgpigen, det er virkeligt en pladssluger i forhold til, hvor lidt praktisk det er!
Men det er så flot, så der skal bar være plads til det uanset hvor jeg skal bo..