søndag den 8. august 2010

Jomfruhummerhaler a la MissMuffin

Dage som idag skulle der være nogle flere af!
Selvom jeg var en anelse groggy, så har det været så dejligt at nyde vejret og luften i godt selskab oppe hos Lotte og Carsten. Vi har gået tur, spist lækker kage, snakket og spist dejligt mad.
Desværre var min appetit ikke så stor, for det smagte virkeligt lækkert, men alligvel hørmer jeg virkeligt af hvidløg, haha.
Vi lavede hummerne som jeg altid laver dem og spiste dem med salat, fransk fletbrød fra Sallings bager og en stærk hvidløgsmayo. Uhm...
Normalt bruger jeg hvidvin og ikke vand, men jeg kunne ikke li tåle at sku hjælpe med at drikke resten af vinen, så det blev bar lidt vand:)

Jomfruhummerhaler a la MissMuffin (4 pers)
2 kg jomfruhummerhaler
3 fed hvidløg
2 bdt. krydderurter (dild og persille)
1/4 fløde
1-2 dl vand eller hvidvin
3 store klatter smør eller hvidløgsmør
Saften af ½ citron
rigeligt med salt og peber

Skyl og rens hummerhalerne- husk at fjern tarmen i ryggen.
Lig dem i et lag med "maven" opad i fx. 3 foliebakker- synes jeg er så dejligt nemt.
Hak krydderurterne og pres hvidløget og fordel over hummerhalerne.
Læg et par klatter smør ved.
Drys med rigeligt salt og peber.
Hæld fløde, vand/vin og citronsaft over.
Bag dem ved 200 grader i ca. 20 min.

3 kommentarer:

Malou Klidmoster sagde ...

uhm, det ser herligt ud :-)

foodfanatic sagde ...

Oh my, det lyder fantastisk og dejligt enkelt. Det må jeg helt sikkert prøve en gang. Tak for go' inspiration :)

MissMuffin sagde ...

Klidmoster, det smagte også fantastisk:)

fooffanatic, der er nemt og enkelt!
Væsken, der bliver tilbage smager også skønt, så den dypper vi brødet i. Uhm...