lørdag den 29. januar 2011

Brownie-Muffins..

Vi spiste aftensmad hjemme hos mor igår, men jeg nåede lige at smide en lille muffins sammen inden vi skulle afsted.
Opskriften er fra "A piece of Cake" af Leila Lindholm, tilsat 50 g ekstra chokolade.
Mor og mig synes de var rigtig lækre, mens mormor og Kristian synes, at de var alt for kraftige.
Det er også en lille choko-bombe, men jeg elsker også chokolade og chokoladekager!

Brownie-Muffins (6-7 stk)
1 æg
1 dl. sukker
½ tsk. vaniljesukker
25 g. smør
1/4 dl. smagsneutral olie
½ dl. lys sirup
1 dl. hvedemel
½ dl. kakao
½ tsk. bagepulver
100 g. god chokolade

Pynt:
Flødeskum og bær

Pisk æg, smør og vanilje lyst og skummende.
Smelt smør og halvdelen af chokoladen sammen og tilsæt olie og sirup. Tag det af varmen.
Hæld det i æggesnapsen.
Sigt mel, bagepulver og kakao sammen og vend det forsigtig i dejen. Rør ikke mere, end at dejen netop er ensartet.
Hak det sidste chokolade groft og vend det i dejen.
Kom 6-7 muffinsforme i en muffinplade og fordel dejen heri.
Bag dem ca. 12 min ved 175 grader.
Lad dem køle af på en rist. De vil synke lidt sammen på midten, når de kommer ud af ovnen.
Top hver muffin med flødeskum og bær.

12 kommentarer:

Sofie Maria sagde ...

Jeg synes de ser SÅ lækre og meget smukke ud :)

Jeg gir mig i kast med et cookies-forsøg idag med hvid chokolade og lakridspulver. Uh glæder mig helt - jeg har fundte ud af, at bagning er en alt for nedprioteret del af mit liv ;)

God dag!

Anonym sagde ...

Uh, hvor ser de gode ud :-D

Mange hilsner
Birthe

MissMuffin sagde ...

Sofie Maria, bagning er super skønt og ren terapi!
Både brød og kage er den rene hygge!
Jeg håber, at dit forsøg ender godt og det kommer på bloggen:)

Birthe, de er rigtig gode.
Faste, lidt klæge og med masser af chokolade!

Piskeriset sagde ...

Chokolade rocks!

Men en anden gang tilbyder du dem
a) at hælde lidt chokoladesovs over (så glider alting bare lidt lettere)
b) at du spiser dem i stedet.

Sådan! Jeg er så god til at løse problemer, at jeg burde have en brevkasse :-D

Sofie Maria sagde ...

Hmm bloggen er vist desværre afgået ved døden - den passer ikke ind i mit liv lige nu :(

Men cookisene blev super lækre!

MissMuffin sagde ...

Piskerisets brevkasse, det lyder sq meget godt:)
Jeg er mest begejstret for forslag nr. 2:)

Øv altså, det ku ellers være hyggeligt:)

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

Uhm MissM, jeg synes nu de ser dejlige ud.

Måske også fordi, jeg selv er riiiimelig chokolade glad. Der er vist også noget med Piger og chokolade ;)

Susan Bagger sagde ...

ser lækkert ud det du laver, melder mig som fast læser.. :)

MissMuffin sagde ...

Kristine, det tror jeg du har helt ret i!
Jeg elsker chokolade og det bliver ikke sidste gang de her bliver lavet:)

Det lyder bar alletiders Susan, velkommen til:)

Vibeke sagde ...

Den kunne jeg godt spise lige nu. Super lækker og fin.

MissMuffin sagde ...

Vibeke, det kunne jeg også sagtens:)

marie sagde ...

Bestemt lækre muffins - rigtigt nok bliver de meget kraftige i smagen. Tror jeg vil prøve med den halve mængde chokolade næste gang. Eller i det mindste en chokolade med en lavere procent end jeg brugte... Afgjort den bedste opskrift jeg har prøvet på brownie-muffins!