lørdag den 22. januar 2011

New In:

Åh, hvor er det skønt at måtte købe kogebøger igen:)
Præmien var jo en valgfri kogebog, så den har jeg nu indløst.
Kristian fik lov til at give mig "The Hummingbird Bakery Cookbook", som jeg allerede kan se, at jeg nok skal blive rigtig glad for.
Uhm, hvor er der mange lækre sager deri og opskrifterne er relativt enkle..
Sammen med bestilte jeg "The Magnolia Bakery Cookbook", men den var lidt en skuffelse, for der er nærmest ingen billder i og jeg foretrækker bøger, med mindst et billede pr. opskrift.
Jeg havde satses på en væld af smukke billeder af iæs cupcakes, som dem bageriet blev kendt for i "Sex and The City", men der er kun en 5-6 sider i midten af bogen med billeder.
Begge 2 bestilte jeg på Amazon (UK) og de kostede knapt 300 kr. inkl. shipping, hvilket er en fin pris efter min mening.
I Føtex igår snuppede jeg så lige Caroline Flemmings nyeste kogebog, da den er sat ned til 79 kr.
Jeg har egentligt været glad nok for den første, især for hendes opskrift på kyllingelasange, men denne her skraber bunden!
Der er opskrifter deri, der næsten ikke kan kaldes for opskrifter, så simple er de!
Så den er helt sikkert et fejlkøb- hvis det ikke havde været fordi Caroline Flemming er kendt, så tvivler jeg på man kunne få udgivet så simpel en kogebog...

18 kommentarer:

Anna Banana Butterhair sagde ...

Uh ja The Hummingbird Bakery havde jeg også fingrene i før jul, men min mor sagde jeg ikke måtte købe kogebøger så tæt på jul (blev næsten lidt skuffet da den ikke dukkede op under juletræet :) )

Jeg var også en tur på bogudsalg. Har lånt Byens Bedste Brød på biblioteket og havde faktisk besluttet at det skulle være den jeg skulle købe og ikke Meyers Bageri - Men så kom jeg i Føtex og så kostede Meyers bog ikke mere end 79 kr, så jeg kunne ikk dy mig. Så må jeg se om jeg kan finde Grybergs en anden dag.

:S Bare ikke også min kæreste finder på at jeg ikke må købe flere kogebøger! Det vil jeg ikke engang kunne holde i en uge :D

Sandra. sagde ...

Er sikker på at du bliver meget glad for "the hummingbird bakery". Jeg har smagt flere af kagerne derfra og de er lækre.
Min kollega har købt bogen i efteråret og hun elsker at bage kager fra denne bog :)

Jeg har ikke selv købt bogen af Caroline, men kunne sagtens forestille mig at bogen er ret "tynd" - og du har sikkert ret i at det er fordi hun er kendt... Det har man jo set før.

Rigtig god fornøjelse og fortsat god hyggedag med kæresten ;)

KH Sandra.

Maj sagde ...

Hummingbird Bakery er fantastisk! Jeg har haft den i et stykke tid, og den skuffer på ingen måde :)

Hvis der er noget du vil have oversættet, så siger du bare til, for min er på dansk ;) ;)

Hvor er det træls med hende baronessen, jeg havde faktisk selv overvejet at investere i den, men det lyder ikke som en god ide !

- Maj

Anne sagde ...

Uhh...Hummingbird Bakery overvejer jeg også, om jeg ikke skal ha fingre i snart.
Og jeg må give dig ret mht. Caroline Flemings bøger.
Det virker lidt som om man partout skal malke sin succes som tv-vært, når man kan skrive en kogebog med opskrifter på blandt andet pesto, frugtsalat og smoothies...

Kan du ikke sælge den på nettet eller en bogbutik og få pengene igen? Eller aflevere den tilbage til føtex?

MissMuffin sagde ...

Anna, det var lidt frækt af hende mor, at hun så ikke engang købte den!
Har hørt, at den har været til at få her i DK, men jeg har ikke fundet den, så nu bestilte jeg den på nettet, for det var også til en rimelig pris..
Meyers var også smuttet i min kurv hvis den var så billig, så det kan jeg godt forstå! Den var desværre ikke i min Føtex:(
Rikke Grybergs bog kom hurtigt ud i supermarkederne til billige penge, måske du kan vær eheldig hvis du er tålmodig længe nok:)

Sandra, det lyder som en dejlig kollega du har der:)
Jeg syns hvertfald den ser lækker ud, så nu skal jeg ha fat i nogle gæster, så jeg kan få den testet, haha!
Den er virkeligt tynd- i min verden er jordbær med fløde og flormelis hvertfald ikke en opskrift!

Åh Maj, du er en skat:)
Sender dig nok li en mail, for der er nogle enkelte ingredienser, som jeg er lidt usikker på hvad egentligt er, men det kan du så hjælpe mig med:)
Jeg er faktisk ikke ret god til engelsk, men jeg øver mig, så engelske kogebøger er vel en slags selv-studie, haha..
Den er alt for kedelig til dig Maj, så det vil jeg ik anbefale!
Den første bog er ok, men den her, det er bar ik godt nok!

LaTascha, køb den!!
Tror også li, at den er noget for dig, haha..
Jo, jeg tror jeg prøver at ta den med ned og få byttet, for prismærket sidder stadig på og jeg har bonnen..
I denne her er opskrifterne endnu tyndere!
Selvfølgeligt er det mad og smukke billeder, men det er jo ik noget nyt, spændende eller anderledes, som man ikke li selv har fantasi til at bikse sammen..

Tanja sagde ...

Vil os meget gerne eje The Hummingbird Bakery Cookbook... Men kan forstå den er udgivet i dansk udgave? Hvad hedder den?

MissMuffin sagde ...

Tanja, det ved jeg faktisk ikke..
Mon ikke den hedder det samme, bar med dansk indhold?

Unknown sagde ...

The Hummingbird bakery har de faktisk også i føtex og til yderst rimelige penge -under 100kr...
Og så den er bare BOGEN!!!!

Knus fra Pia

Tanja sagde ...

Har søgt, men kan desværre ikke finde oplysninger om dansk udgave.

MissMuffin sagde ...

Pia, hvilken Føtex?
Her i Nørresundby/Aalborg har jeg aldrig set den, for så havde jeg også foretrukket den danske udgave:)

Tanja, det lyder til den kan fåes i Føtex, men jeg har aldrig set den heroppe hvertfald..

Maj sagde ...

Du sender bare alle de mails du har behov for, jeg kan jo bare slå op i min bog og finde den ingrediens du søger ;)
Men synes det er vældig fint at du har gjort det til et selvstudie i engelsk, he he he... men skulle du køre lidt surt i det, så ved du, hvor du har en livlinje!

På dansk hedder bogen "The Hummingbird Bakery - Kagebog", meget originalt, ikke? Og jeg købte den i Bilka, til den nette sum af.... dam da da dam: 69 kr. og i Føtex har de også haft dem, mange endda :) Og det er i Odense vi taler om!

Synes virkelig det er fesent at man kører videre på hende Baronessen, når hun ikke kan komme med andet end pesto og dressinger, og smukke billeder, så mangler jeg så bare en fotograf for at kalde mig en kogebogsforfatter - hmpf!

Det blev til en hel roman, undskyld jeg lige invaderer din blog - hi hi hi...

- Maj

MissMuffin sagde ...

Taak Maj, det er jeg glad for at høre:)
Altså, hvis jeg skal blive bedre til engelsk, så skal der ligesom være en motivation og det er kogebøgerne og de engelske/amerikanske madblogs lige for tiden:)
Det godt nok billigt, men jeg må ha betalt nogenlunde det samme + shipping, så det går nok:)
Næste gang jeg er i Bilka vil jeg dog li kigge efter den, for ved det vil være en kærkommen gave hos mange af veninderne..

Jeg syns faktisk, at hende Baronessen er ret frygteligt og alt for meget på en gang..
Nr. 2 bog er hvertfald ret trist, så jeg håber at Føtex vil ta den tilbage!

Piskeriset sagde ...

Skønt at se kogebøger på bloggen igen - kan godt forstå, du har glædet dig til at shoppe det igen :-)

Jeg kender godt til det med billederne, og derfor skal jeg næsten altid forbi en boghandel og kigge på kogebøger, inden jeg køber dem eller ønsker mig dem i gave (det er så også en god undskyldning for at gramse på bøger i det hele taget, men sig det ikke til nogen ;-)).

MissMuffin sagde ...

Piskeris, det tænkte jeg nok du ville synes, men det betyder også mange fristelser for svage sjæle som dig:)
Jeg syns bar, at jeg engang har set den på en hjemmeside, hvor man kunne bladre lidt i den og der var der billeder- men det er der jo også nu, bar ik på hver side. Øv..
Den er lidt kedelig så...

Unknown sagde ...

SVAR - Jeg fik min i Føtex i frederikshavn - har bestemt også set den i Hjørring...

MissMuffin sagde ...

I Frederikshavn!
Ih altså, det jo ik så langt væk..
Må li ha sat hende Lotte på sagen..

BillyRubin sagde ...

Uh tak for anmeldelse af Baronessen. Havde ellers også lige tænkt mig at smutte fordi føtte på vej hjem og købe den :)

Hummingbird er virkelig lækker!! Men jeg har kun én gang set den i en Føtex og der var det sidste bog, som jeg hapsede. Min søsters eksemplar fik jeg importeret fra Aalborg, ved desværre ikke hvilken Føtex :)

Men de er vist blevet revet væk.

MissMuffin sagde ...

BillyRubin, var så lidt:)
Jeg har hvertfald byttet mit eksemplar idag, for jeg synes den var alt for kedelig!
Jeg er også ret begejstret for min Hummingbird og synes nok, at jeg kan klare mig igennem det engelske, når nu det ikke er til at opdrive dem på dansk..