mandag den 10. januar 2011

Om posemænd og æskedamer...

Rod er virkeligt en stress-faktor for mig. Også den slags rod, som man ikke lige kan se, før end man åbner skabet eller skuffen:)
Kommer jeg først i tanke om, at det er der, så kan jeg slet ikke koncentrere mig.
Det skete selvfølgeligt lige imorges, da jeg havde skrevet en side på opgaven og ville hente en stor og dejlig trøje inderst kommoden.
Så rodede der selvfølgeligt og det måtte jeg så li klare. Og tøjstativet rodede. Og mine smykker rodede. Og Kristians tøjskab var der rod i. Og i hans tøj i skufferne under sengen.

Kristian er ikke det værste rodehoved og da han boede alene var der også altid rent og pænt, så han er ikke en af de værste mænd på det område.
Ber jeg Kristian om at fjerne sit rod, så samler han det i en bunke et sted og så bliver det der indtil jeg går i selvsving og ber ham fjerne det. (Gerne bag gardinet i soveværelset, haha).
Så kommer det i en pose og så ind i et skab, en taske eller noget.

Jeg har dog kun ryddet op i hans tøj...
Intet (udover makker-løse stømper) har jeg smidt ud, men jeg må nok indrømme, at jeg har samlet en lille bunke, som jeg synes han skal overveje at smide ud:)
Han har en million milliard elektroniske dimser af enhver art samlet mange forskellige steder og dem kan jeg slet ikke overskue at lave orden i- for jeg ved ikke hvad halvdelen er, haha...
Så nu har jeg lavet lidt ekstra plads til ham, så jeg håber, at han får lyst til at sortere lidt i det hele..
Måske jeg kører endnu en lille tur i Ikea imorgen efter et par kurve og kasser til at have noget af det i:)
Puuh, det hårdt at være 2 på 65 kvm når den ene er sån lidt hysterisk:)

Selv fik jeg sorteret godt ud i mit tøj og der blev en smule til Aldijana, vores bosniske kontaktbarn.
Skønt med orden i alle sagerne!
Nogle af mine veninder synes ikke, at jeg har ret meget tøj, når de ser min samling.
Det har jeg heller ikke. Til gengæld har jeg ikke ret meget tøj, som jeg ikke bruger og jeg synes som regel også altid, at jeg har noget at ta på.
Pengene har i flere år været små, så det er ikke de store beløb jeg kan bruge på tøj.
Jeg ved hvad jeg kan li og hvad der klæder mig og så passer det meste af det også sammen på kryds og tværs:)
Og nu er der tilmed også fin orden i det igen!

14 kommentarer:

Marie sagde ...

Det lyder spændende med din opgave!Hvad skriver du om? :)

MissMuffin sagde ...

Jeg skriver om Barnets Reform- den ny børnelov der trådte i kraft her d. 1. janaur 2011 og det er et ret spændende emne. Der er bar ikke så meget data at holde det op på, fordi den er så ny..

Kathrine sagde ...

Skønt med orden i sagerne! :-)

Kender godt til de "bunke-mænd" sådan en har jeg også, men ellers er han ret opryttelig.. Jeg kan også bedst lide orden også inde i skabene ;-)

Og så har vi det vidst ens med tøj, jeg har ikke uendeligt meget tøj og bruger det jeg har på kryds og tværs. Ellers ryger det til genbrug :-)

VillaVillaKulla sagde ...

Ha ha som du overspringshandler søde :) Men det er skønt når der er orden i tingene. Jeg kan godt lide det med at Kristian gemmer tingene bag gardinet i soveværelset :) ha ha.

MissMuffin sagde ...

Trine, så forstår du mig jo:)
Det er jo bar "rod i en bunke" bagefter istedet for "rod":)
Har man ikke pladsen til det, så er der heller ingen grund til at skrabe for meget sammen, for man glemmer alligevel altid det der ligger inderst i skabet!

Lotte, overspringshandlinger er de bedste:)
Men til mit eget forsvar skal det siges, at jeg nu er oppe på 15 sider og kun mangler de spændende afsnit "Løsningsforslag" og "Konklusion"(+ alle de der irriterende ting som indholdsfortegnelse, bilag osv)og jeg har også lavet en rigtig kreativ forside:)
Det da pisse irriterende med sån nogle bunker, men det er ikke så slemt mere efter flere serier af hysteriske anfald, haha!

Godte sagde ...

Nåh, du er kassedame.. ;-)

Jeg kan godt lide orden - og jeg er blevet bedre til at se igennem fingre med det. Det skal være mig, der styrer - ikke dét!

Piskeriset sagde ...

Det lyder fornuftigt. Jeg forsøger også at luge ud i lageret med jævne mellemrum, men jeg har det luksusproblem, at jeg fik en masse basistøj af min svigermor i efteråret, da hun lugede ud i sit skab, så nu har jeg faktisk rigeligt - og pt. nænner jeg ikke rigtig at smide mere af det til genbrug. Tror dog lige, at jeg må se det igennem med kritiske øjne i nærmeste fremtid, for det er begyndt at rode i skabet, og det er altså irriterende...

Villa Ko sagde ...

Nøj, kunne du ikke komme herned til mig en dags tid? ;-) Der er nok at tage fat på...

MissMuffin sagde ...

Godte, jeg kan altså ikke klare det..
Skidt med der roder hos andre, bar der ikke roder hos mig:)

Piskeris, gratis tøj er nu heller ikke dumt:) Desværre passer jeg ikke rigtig tøj med hverken familiemedlemmer eller veninder, så det lidt kedeligt!

Kamma, så må du heller ikke være sart, for jeg smider gerne ud, haha:)

Anonym sagde ...

Hej Frk. Muffin

Jeg synes, det er så dejligt at du har et sponserbarn/ungt menneske/familie. Jeg har selv været i Bosnien og set, at der stadig er elendighed så mange år efter krigen.

Jeg kom, via dette indlæg i tanke om, at jeg selv bør rydde ud i mit skab... Vil det være muligt at sende noget tøj til dig, som du kan sende videre til Ajilda?

Venlig hilsen

Ida

Stine sagde ...

Jeg har det på samme måde og har nærmest pinlig orden i alle mine ting - faktisk er det næsten lidt pinligt, men jeg kan ikke lide tanken om hvis andre skulle finde rod i mine skabe eller skuffer :)

MissMuffin sagde ...

Hej Ida

Vi har aldrig været i Bosnien selv, men blev tiltalt af den meget personlige og overskuelige måde at hjælpe på.
Aldijana er 20 år og forældreløs, så vi hjælper hende, så hun kan få en uddannelse.
Jeg vil meget gerne modtage tøj til hende- send mig en mail på sabinathomsen@ofir.dk, så får du min adresse:)
Det kunne også være, at du selv harb lyst til at få en sponsorfamilie?
Vi er medlem af Foreningen uden Far, som er en lille privat organisation, med en meget sød formand og et velfungerende forum.
Prøv at se hjemmesiden:

http://www.kontakt-familie.dk/

Her kan du også se hvilke familier der mangler hjælp og der måske er nogen der matcher det du kan tilbyde.

Mange hilsner Sabina

Stine, sån har jeg det også!!
Jeg kan heller ikke klare, hvis der er gæster og der så er rod nogle steder eller beskidt, haha!

Arbejdstøj sagde ...

Jeg har lige sendt en masse tøj til Afrika :) glæder mig til at få billeder :)
Dejligt at hører jeg ikke er den eneste det kan finde ud af selv at få tingene til udlandet uden at røde kors skal tjene på det : )

MissMuffin sagde ...

Arbejdstøj, jeg synes heller ikke så godt om de store organisationer.
Ikke, at jeg synes, at de ikke gør et godt stykke arbejde, for det gør de, men nogle ting kan bare blive for store..
På den her måde hjælper jeg måske kun li en' ud af alle dem, der har brug for det, men så har jeg også gjort noget.
Hvis alle kunne hjælpe et barn/familie i verden, så ville det løse mange ting..
Vi sender også tøj til Polen igennem en privat forening.