tirsdag den 18. januar 2011

Tip til de bageglade..

Lige et lidt uskarpt billede her fra morgenstunden, men ville li dele et godt tilbud med jer, der ligesom mig er vilde med at bage.
Føtex (hvertfald min Føtex i Nørresundby) har i denne uge tilbud på Finax mel, frø og kerner.
Så jeg fik økologiske hørfrø, økologiske sesamfrø og hele 3 poser økologiske pinjekerner til 10 kr. pr. pose.
Og så en pose durrummel og speltmel til 10 kr. og knækkede hvedekerner til 5 kr.- dog ikke økologisk.
Jeg har ikke rigtig brugt deres mel før, så nu må jeg se hvor god kvaliteten er.
Der var også tilbud på græskarkerner, solsikkekerner og hirseflager, men der var ikke flere på hylderne desværre, ellers havde jeg også snuppet et par poser.
Her efter nytår er det mig, som står for madbudgettet og selvom jeg for en lille stund stadig er studerende, så vil jeg gerne købe så meget økologisk som muligt.
Jeg er ikke fanatisk, men jeg prioritere det så højt som de økonomiske rammer nu tillader.
Så når der er sådan nogle tilbud hamstre jeg gerne:)
Jeg kunne nok ha fundet på at købe flere frø/kerner, men det er ikke så længe siden at Netto havde tilbud på økologiske frø/kerner, så der er fyldt op i forvejen.
Vi køber også altid kun økologiske æg, mælk og smør, for det er storforbrugere af og det er ikke meget dyrere end almindelige varer.

6 kommentarer:

Eeyorenyk sagde ...

De hvide poser købte jeg en masse af, da de var på tilbud i Fakta, i efteråret. Dem har jeg været ret glade for, hele vejen. Har stadig et par poser stående af det grove, men har ellers været igennem en del af deres sortiment. :p

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

Jeg har også været forbi og hamstre :-)

Unknown sagde ...

Tak for tip..
:-)

MissMuffin sagde ...

Katja, det lyder godt:)
Jeg har li et lille projekt stående på køkkenbordet, så mon ik det går:)

Kristine, det undre mig bestemt ikke, haha:)

Det lille køkken, jeg håber du får hamstret lidt også:)

Hanne K's verden sagde ...

Tak for det tip!! Har nu skabet fyldt med pinjekerner, solsikkekerner, hirse og mere endnu:) Sikke billigt.
Jeg kunne se i "vores" Føtex, at der efter nærmest tomme hylder i går, var fyldt helt op i dag.
Dejligt, når du deler sådan noget med os.

MissMuffin sagde ...

Var så lidt Hanne:)
Det er nemlig billigt, så kommer jeg i Føtex igen denne uge skal jeg nok oss li ha en lille smule mere.
Bla. var der udsolgt af hirse og græskarkerner, da jeg handlede, så sån et par poser kunne jeg nu godt li bruge:)