torsdag den 27. januar 2011

MissMuffins broccolitærte med cheddar..

Nogle dage skal det bare være hurtigt og nemt og det er sån en tærte her også; en rulle færdig tærtedej med spelt, 1 broccoli, revet cheddar, æg og fløde, og så er der mad.
Imens tærten bager kan der så li laves lidt salat og så er der et dejligt og billigt måltid mad- denne uge havde Føtex broccoli til 5 kr.
Tærten smager rigtig godt og er meget "ostet", men vi elsker altså også ost herhjemme.
Broccoli og cheddar er et rigtig godt match.

MissMuffins broccolitærte med cheddar
1 broccoli
2 forårsløg
150 g. cheddar
1 rulle færdig tærtedej (med spelt)
5 store æg
2½ dl fløde
salt, peber

Del broccolien i små buketter og kom den i en stor gryde med kogende vand.
Lad den koge et øjeblik og lad så broccolien dryppe godt af.
Skær forårsløget i tynde ringe.
Smør en tærteform med lidt smør eller olie og kom tærtedejen heri. Tryk den godt fast op af kanterne.
Fordel broccoli og forårsløg heri.
Drys med hakket ost.
Pisk æg og fløde sammen med salt og peber.
Bag tærten ved 180 grader varmluft i ca. 30 min.

11 kommentarer:

Etsmukkereliv sagde ...

Hej MissMuffin,

Jeg har tagget dig i The Versatile Blogger-award.
Reglerne er enkle, hvis du vil være med. Du skal linke til den person som gav dig awarden (mig), fortælle 7 facts om dig selv og ellers tagge/give en award til 15 andre. Du kan se indlægget på min blog:)

Med venlig hilsen

etsmukkereliv.blogspot.com

Xenia sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Xenia sagde ...

Det ser i hvert fald lækkert ud :)


Jeg har forresten en lille venlig forespørgsel ;) Jeg kan huske, at du efterhånden har bagt en del forskellige burgerboller (i anledning af fredagsburger :D ), og da jeg aldrig før har bagt burgerboller selv, tænkte jeg, at jeg da lige kunne få din bedste opskrift. Så, altså, hvilke burgerboller er dine yndlings?

På forhånd tak :)

foodfanatic sagde ...

Hvor ser den dejlig ud. Jeg har selv lige bagt tærte, og selv om det er både nemt og billigt, så er det bare helt vildt lækkert. Jeg er vild med at komme ost, der smager af noget i, så når jeg er i DK, bruger jeg gerne sådan en alm. mellemlagret ost. Herovre er det så oftere cheddar og mozzarella, som man jo aldrig går galt i byen med.
Kærlige hilsner Nadia

MissMuffin sagde ...

Etsmukkereliv, jeg har deltaget i legen, men mange tak for tagget:)

Xenia, det var den også:)
Jeg har bagt flere forskellige slags, men det her er nok favoritten:

http://frkmuffinsopskrifter.blogspot.com/2010/08/hjemmelavet-burgerboller-og.html

De er nemme og hurtige at lave og er lige så gode efter en tur i fryseren:)

Nadia, det er skønt og nemt:)
Og så gir det også en rigtig dejlig madpakke dagen efter:)
Jeg er ret vild med ost, så tærte er en god måde at proppe godt med ost i:)

Karin Grøn sagde ...

Den ser lækker ud. Jeg så iøvrigt forleden en opskrift på tærtedej--- du skal slet ikke lave eller købe den fede dej- men lave en god grov bolledej.Det gjorde jeg med halvt grahamsmel og halvt alm mel. Når den har hævet ruller du den tyndt ud og beklæder formen og hælder fyldet i. Bunden bliver meget sprød og holder sig meget bedre end tærtedej og det smager fantastisk- især hvis der er lidt ekstra salt i dejen. Det holder også bedre til at gemme. Bare et lille fif til en lidt anderledes tærte

Xenia sagde ...

Super! Mange tak for hjælpen. Og den bog har jeg oven i købet (selvfølgeligt) :)

Anonym sagde ...

Uhm, hvor ser den god ud :-)

Mange hilsner
Birthe

MissMuffin sagde ...

Karin, nu plejer jeg jo heller ikke at være den, der bruger færdige produkter hvis jeg kan lave det selv.
Igår skulle det bar være hurtigt og nemt og så er en rulle færdig altså nem lige at smide i et tærtefad..
Jegw er ret glad for opskrifterne på tærtedej fra "Tænd på tærter og tryk med tilbehør", for de lykkes for mig hver gang.

Xenia, så var det jo dejligt nemt for dig:)

Det var den også Birthe- håber du snart får styr på din side, for jeg kan ikke rigtig læse med inde hos dig for tiden:(

Tante Grøn sagde ...

Hej Miss Muffin:)

Jeg har fulgt dig i noget tid og nu er det på tide at sige dig tak for al den inspiration og alle de gode opskrifter du har givet videre. Det har inspireret mig til at starte min egen blog - hvad det bliver det ved ingen, men forsøget er sat i gang:)

Fortset som altid - det er vi mange der nyder godt af:)

Knus og Kolbøtter
Tante Grøn:)

MissMuffin sagde ...

Hej Tante Grøn

Tudsind tak for de søde ord.
Det er rigtig dejligt at vide, at jeg kan inspirere andre- det er li før jeg blir helt stolt:)
Jeg håber du bliver glad for bloggeriet, det er en helt ny verden:)

Knus MissMuffin