fredag den 7. januar 2011

Hævekurve

Så kom mine hævekurve fra Pindhus Gårdbutik allerede idag.
Jeg bestilte dem onsdag aften og postmanden bankede på her ved 9-tiden, så det må siges at være hurtigt!

Lidt pinligt, at det er den samme postmand der kommer med pakker, for nu er det nok tredje gang inden for 2-3 uger hvor jeg må åbne døren i pyjamas og morgenhår:)
Hævekurvene ser rigtigt fine ud!
Måske jeg li fik bestilt den runde lige stor nok, men det er jo kun min egen skyld:)
Bliver jeg glad for dem, så bestiller jeg nok en der er mindre- den jeg har bestilt er 30 cm, så tænker en på 26 cm vil være mere passende til de brød jeg oftest bager.
Den ovale er lidt mindre, så den vil som regel nok passe lidt bedre.
Den runde kostede mig 89 kr. og den ovale 75 kr. og det synes jeg er rimeligt.
Eneste minus er, at forsendelsen er ret dyr- 70 kr, det synes jeg altså er ret pebret, men det er jo nok hvad det koster at sende en pakke idag takket være PostDanmark.
Det var dejligt, at de allerede kom idag, for jeg har haft lyst til at bage de sidste dage.
Så tror jeg vil bage et lækkert brød til weekenden og måske lidt kage.
Skal hvertfald have kage med hjem til en veninde imorgen, så et eller andet bliver det til:)

9 kommentarer:

Godte sagde ...

Åååh, hvor er de fine!! Jeg er lidt syg efter at få sådan nogle, men jeg er ikke sikker på, jeg overhovedet ville bruge dem.. :-D
Jeg bager jo oftest langtidshævede boller eller brød.

Min kæreste ved, hvor man kan få dem på Vesterbrogade - jeg tror, han efterhånden er blevet miljøskadet :-D))

MissMuffin sagde ...

Godte, jeg blev altså igså nød til at eje nogen!
Jeg kan også rigtig godt li de langtidshævede brød og boller, for det er så nemt, men jeg bager nu også tit på hel almindelig vis, så jeg håber de bliver brugt- den første har hvartfald allerede fået en portion dej, så nu må vi se:)
Din kæreste lyder som en ganske fornuftig mand, hehe:)

Stine sagde ...

Jeg glæder mig til at se resultatet. Vil du ikke tage billeder af brødet både før og efter bagning? :)

MissMuffin sagde ...

Det kan du tro Stine, de er taget og brødet er li kommet i ovnen:)

Anonym sagde ...

Er spændt på at følge med i hvad du synes om dem, det kan jo være jeg skulle anskaffe mig - selvom jeg ikke bare så meget brød :-)

Mange hilsner
Birthe

MissMuffin sagde ...

Umiddelbart er jeg ok positiv, så nu må vi se når jeg har prøvet et par gange:)
Får du dem ikke brugt er de også pæne nok til at stå fremme som frugtskål:)

Piskeriset sagde ...

Smukke og fine - glæder mig til at læse om dine oplevelser med dem :-)

Jeg har flere gange tænkt på at købe en, men nu tror jeg søreme, jeg skriver det på fødselsdagsønskelisten :-)

MissMuffin sagde ...

Piskeris, det er da hvertfald noget der skal prøves af, for jeg synes det er nogle smukke brød man kan få..
Har du snart fødselsdag var det da bar en rigtig god ide!

Godte sagde ...

Så har jeg også bestilt kurve hos Pindhus :-)
Jeg havde ellers tænkt mig, det skulle være en 30 cm, men så læste jeg lige her hos dig igen og besluttede mig for en 26 cm - og en oval.
Jeg glæææder mig. Har Meyers surdej, så jeg er spændt på resultatet :-)