søndag den 23. januar 2011

Retromad..

Uhm, tarteletter med "høns" i asparges. Rigtig mormor-mad!
Under afrimningen af fryseren dukkede der en smule stegt kylling og lidt stegevæde frem, fra sidst vi fik en langtidsstegt kylling og det kunne passende blive aftensmaden.
Det blev første gang, at jeg selv prøver at lave det, men det lykkedes rigtigt godt- men ikke heeeelt, så godt som mormors:)
Efter jeg flyttede hjemmefra er det mest ris, pasta og salat der spises herhjemme.
Jeg kan godt li sovs og kartofler, men efter at have spist store mængder af det i de første 18 år af mit liv, så er det andre ting, der trækker nu:)
Jeg ved, at både mor, mormor og endda Moster Gunhild, der gemmer sig derude bag skærmen tit siger, at de har ondt af Kristian, fordi han skal spise så meget mærkeligt mad- idag slap han:)

Første del af ugens madplan er også præget af, at der er rester i fryser og køleskab, som trænger til at blive spist. Vi er blevet ret gode til, at få spist det meste op!
Sidst på ugen er madplanen så præget af, at vi skal spise ude 3 dage i træk- skønt og nemt:)
Forberedelser til ugen er der også lavet- hjemmelavet müesli til min smoothie og en portion mere af de her VILDT lækre boller til formiddagspausen- de er utroligt vanedannende med lidt smør på:)

4 kommentarer:

Xenia sagde ...

Jeg er helt vild med tarteletter - totalt yndlings mormor-mad ;) Jeg prøvede også for nyligt selv at lave dem for første gang. Jeg fulgte opskriften i Mad! med grønne asparges og de blev utroligt gode. Dem kommer jeg højst sandsynligt til at lave mange gange.

MissMuffin sagde ...

Xenia, det smager jo også helt vildt godt:)
Det lyder også lækkert med grønne asparges, det må give lidt mere sprødhed..

Anonym sagde ...

Elsker retro mad og ikke mindst tarteletter :-D

Mange hilsner
Birthe

MissMuffin sagde ...

Birthe, tarteletter er rigtig godt, det er så trygt og velkendt:)