søndag den 23. januar 2011

Udsigten

Oppe bag Sygehus Syd i Aalborg ligger der en skøn lille park, som kaldes "Udsigten".
Trpr egentligt, at den hedder "Skovbakken", men hvem ved- den har også et øgenavn, men det er vidst for frækt til at blive nævnt her på bloggen:)
Fra "Udsigten" kan man se udover hele Aalborg og Nørresundby, imens man går en dejlig tur på de snoede stier eller bevæger sig ned i det lille stykke skov, der grænser op mod Aalborg Zoo.
Idag fik vi et lille kig til hyænerne og endda helt gratis:)
"Udsigten" er også her hvor de rigeste af de rige bor og hold nu op for nogle huse- eller små slotte- der ligger heroppe på toppen. Åh, hvor er misundelelse en grim ting!
Vi gik en dejlig lang tur med Emma og var så heldige, at vi sån set var alene, så hun fik snuset igennem uden snor på og så er tempoet som regel også lidt højere- ellers kan det nemt blive en hel dagsvandring med hende..
Formiddagen gik med rengøring og tøjvask. Kun en enkelt maskine venter.
Nu skal den fryser afrimes og der skal laves müesli- måske også en lille portion hjemmebag, for jeg synes, at jeg har lyst til noget sødt:)

5 kommentarer:

Bitten sagde ...

Åh hvor ville livet nogle gange være lettere, hvis man lige havde en bil, så man sådan kunne tage på udflugt :)
Jeg er forresten nysgerrig omkring stedets øgenavn, det er for dårligt, at jeg ikke selv kender det...

Unknown sagde ...

Det øgenavn kender jeg heller ikke... Men husker udmærket stedet. Startede min uddannelse til dyrepasser i ålborg. Hvilket skønt sted.

Glæder mig til at se dig live til Birthes blogsymposium.

heidi

Linebinevaskemaskine sagde ...

Det er oppe bag ved hvor jeg bor :) der er så hyggeligt. bor dog ikke i et af de pæne huse :D

Maria sagde ...

Har ikke været så meget i blogland på det seneste, så jeg har slet ikke set dine nye fine baggrund! Den er lige i øjet!

Har du hørt fra Bosnien?

Muslie - uhm, jeg lavede en stort portion med glutenfrie havregryn (så kan lille O også tåle det), knuste hørfrø, kokosflager, hakket mandler og en god omgang honing. Hold da fast, det smager godt med A-38 til :D

MissMuffin sagde ...

bitten, vi nyder det virkeligt også:)
Vi kører faktisk efterhånden en tur hver søndag hvis vejret tillader det..
Du skal få øgenavnet ved lejlighed, kan simpelthen ik få mig til at skrive det herinde, haha:)

Heidi, så skal du få øgenavnet til bloggertræffet, for det er noget værre noget- så kan du få et par røverhistorier med om andre steder i Aalborg sammen med, haha:)
Glæder mig også til at se dig til træffet- det er godt nok snart!

Line, du bor i den gode ende af byen så, haha:)
Der er virkeligt flot deroppe, vi holder også sommetider picnic deroppe..

Maria, ikke en lyd!
Blev venner med hende på facebook i december, men hun svarer ikke derinde, på sms eller på mit brev, som kom med pakken i november.
Nu prøver jeg at sende en pakke her i februar, men det er lidt frustrende!
Har 4 flyttekasser med tøj, sko, hygiejneprodukter, sengetøj, porcelæn og endda en gammel mp3, men ved ikke om hun modtager det..
Jeg laver tit muesli selv, med alt muligt i- denne gang 5kornsgryn, orangeblomst honning, solsikkekerner, hørfrø, sesam, mandler, kokos, rosiner, appelsinskal og en smule chokolade.
Det er et must på min smoothie!