onsdag den 5. januar 2011

MissMuffins smoothie med hindbær og annanas

Jeg elsker morgenmad!
Det er godt nok sjældent, at jeg ikke er sulten om morgenen.
Jeg prioritere altid højt, at få en god og sund morgenmad, for ellers går jeg altid kold i løbet af formiddagen.
Det er forskelligt, hvad jeg spiser til morgenmad, men jeg sørger altid for at få mindst et stykke frugt og et stort glas vand, gerne med citron.
Lige i de her dage spiser jeg smoothies.
Når man spiser smoothies er det vigtigt, at tilføje den protein. Frugt indeholder en del naturligt frugtsukker, så det er vigtigt at få lidt protein sammen med, da det mætter og hjælper med at holde dit blodsukker i ro.
En måde er, at tilføje lidt surmælksprodukt. Mange foretrækker cheasy's vaniljeyoghurt uden sukker, men jeg synes den smager frygteligt syntetisk. Bruger jeg noget, så er det yoghurt naturel eller skyr.
Som regel bruger jeg dog ikke noget surmælksprodukt, da jeg synes min smoothie er allerbedst spist som en slags yoghurt med muesli på. Mueslien sikre proteiner, gode fedtsyrer og masser af fibre.
Vær heller ikke bange for at tilsætte din smoothie andet end frugt: avocado, spinat, persille og grøntsagsjuice smager skønt deri.
Lidt havregryn eller hakkede nødder giver ekstra bid og fibre, så det kan osgå sagtens smides i blenderglasset.

MissMuffins smoothie med hindbær og annanas (1 sulten person)
150 g. frosne hindbær
1 tyk skive frisk annanas i tern
½ avocado
1 knsp. vaniljepulver
½ dl. usødet æblemost

Tilbehør:
Muesli
1 passionsfrugt


Kom det hele op i blenderen og vroom vroom, så er der smoothie.
Top med muesli og passionsfrugt.

TIP: Jeg gør som regel klar om aftenen og hælder det hele i en skål og i køleskabet. Så er det nemt at lave næste morgen og bærrene er ikke alt for kolde. Kan hele blenderglaset være i dit køleskab er det endnu smartere:)

6 kommentarer:

Nina sagde ...

Ihh det ser så godt ud! Jeg selv er mest til havregryn om morgenen - nogle gange a38 med musli. Det er mest om søndagen, jeg giver mig tid til at lave smoothies. Men det smager godt nok også godt :)

MissMuffin sagde ...

Nina, jeg spiser også tit havregryn med rosiner eller havregrød med frugtgrød- det mætter rigtig godt!
I weekenden vil jeg gerne have et groft rundstykke eller noget grovbrød med ost..
Skal det være rigtig godt er ristet rugbrød med scrambled eggs og tomat på menuen:)

Anonym sagde ...

Hvor lyder det bare lækkert, har slet ikke erfaring med smoothies på den måde - altså at det spises :-)

Vaniljepulver, hvor finder du det henne?

Jeg har aldrig kunnet forstå dem der kan springe morgenmaden over, jeg er SÅ sulten om morgenen - ok, formiddagen, når jeg står op....
Mange hilsner
Birthe

MissMuffin sagde ...

Jeg så det engang på den danske model Charlotte Anderbergs blog (den er lukket ned nu, desværre) og det er virkeligt noget jeg har taget til mig.
Det så lækkert og frisk!

Jeg har købt det i vores Kvickly.
Det er fra Urtekram og er lidt pebret i prisen, men ret drøjt i brug.
Jeg købte også nogle tørrede vaniljekorn fra Vanillamart, som snart skal prøves deri, jeg har bar glemt det:)

Morgenmad kan jeg heller ikke leve uden, det er meget vigtigt for mig!
Tit vågner jeg med en rumlende mave:)

Anonym sagde ...

Også mig - og så vil jeg bare sige - at jeg elsker din nye blog med billeder!
Mange af de billeder du finder, giver mig helt vildt lyst til at befinde mig i det rum, der bringer smil frem på læben eller et minde popper op (gode som dårlige). Anyway, din blog er blevet mit fristed, mit drømmeland....

Mange hilsner
Birthe

MissMuffin sagde ...

Åhr Birthe, det var sødt sagt!
Det er jeg virkeligt glad for at høre, for det er også lige sån, som jeg selv har med mange af de billeder. Minder, stemninger, følelser og inspiration er bar så godt fanget i mange billeder, så jeg vil så gerne dele de bedste til andre!